loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 260 شنبه 04 دی 1395 نظرات (0)

بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان

بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزاندسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 352 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 167

از مهمترین آفتهای نظام‌های آموزشی جهانی و من جمله كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت های گوناگون تعداد بسیاری از استعدادهای بالقوة انسانی و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانیهای فردی و اجتماعی را بر جای می‌گذارد

قیمت فایل فقط 12,800 تومان

خرید

بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان 

 

از مهمترین آفتهای نظام‌های آموزشی جهانی و من جمله كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت های گوناگون تعداد بسیاری از استعدادهای بالقوة انسانی و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانیهای فردی و اجتماعی را بر جای می‌گذارد، هرچند پاره ای از موارد افت تحصیل در بعضی از رشته‌های خاص بیشتر مشاهده می‌شود ولی می‌توان علل آن راتقریباً یكسان دانست: از جمله افت بر اثر قصور در اعمال و روش های مناسب آموزشی و پرورشی توسط نظام آموزش و پرورش،معلمان، خانواده، … . 

بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و ترقی جوامع پیشرفته نشان می‌دهد كه همة این كشورها از آموزش و پرورش توانمند و كارآمد برخوردار بوده‌اند. این نهاد از یك سو با كودكان و نوجوانانو جوانان خلاق، مبتكر و مستعد واز طرف دیگر با طیف 

گسترده ای از مردم به عنوان خانواده یا اولیای دانش‌آموزان در ارتباط است و تعلیمات وآموزش‌های خود را چه مثبت و چه منفی به پیكرة جامعه تزریق می‌كند. 

بدون تردید هیچ نظام آموزشی نمی‌تواند صددرصد به اهداف آموزشی خود برسد،ولی موفق بودن هر نظام آموزشی نزدیك‌تر شدن هرچه بیش‌تر به   اهداف تعیین شده بستگی دارد برای نزدیك‌تر شدن به اهداف نظام آموزشی حتماً می‌بایست عوامل مؤثر بر افت تحصیلی را شناخت و اثرهای آن راكاهش داد.

چرا درس نمی خوانید؟! 

یكی از مهمترین آفات نظام آموزشی جهان از جمله كشور ما «افت تحصیلی» است كه همه ساله به صورتهای گوناگون بخش عمده ای از استعدادهای بالقوه انسانی و منابع اقتصادی جامعه را به هدر می دهد و نابسامانیهای فردی و اقتصادی زیادی برجای می گذارد. این پدیده به صورت مردودی یا ترك تحصیل و یا كجرویهای دیگر جلوه می نماید.

كارشناسان مسائل اجتماعی در بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان به دو دسته عوامل فردی و اجتماعی اعتقاد دارند كه توجه به آنها و ریشه یابی این عوامل می تواند در دست یابی به موفقیت دانش آموزان مؤثر واقع شود درحالی كه عدم توجه به این عوامل و سهل انگاری در این مورد ضررها و زیان های جبران ناپذیری به نسلی وارد خواهد ساخت كه آینده كشور با دستهای آنان ساخته خواهد شد.

شرایط خانوادگی

مطالعه دانش آموزانی كه دارای افت تحصیلی هستند نشان می دهد یكی از عوامل مؤثر براین پدیده مسائل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، كم سوادی والدین، مشكلات عاطفی، انزوا، جو اجتماعی، روانی خانواده، عدم ارتباط صمیمانه با پدر و مادر، میزان درآمد خانواده، شغل والدین، میزان تفاهم والدین، حضور یا عدم حضور والدین، وضعیت تحصیلی سایر خواهران و برادران می باشد كه در سلامت روحی و جسمی دانش آموز تأثیر فراوانی می گذارد.

دانش آموزی كه از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفی والدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود درپی ارضای احتیاجات خود دچار بی توجهی به تحصیل یا ترك آن می شود.

پاسخ گفتن به نیازها از سوی والدین لازمه موفقیت هر دانش آموز است درحالی كه برخی از والدین بدون آگاهی از وظیفه خود در قبال دانش آموز فقط از او انتظار موفقیت دارند.

نتایج یك تحقیق نشان می دهد كه میزان تحصیلات والدین تأثیر فراوانی در كیفیت تحصیلی دانش آموز دارد، زیرا والدین تحصیل كرده به ویژه پدران در حل مشكلات درسی فرزندان بهترین یاور آنها خواهند بود و می توانند برای فرزندان خویش الگوهای بسیار زیبایی از تعلیم و تربیت باشند.

عامل اقتصادی

عدم اشتغال سرپرست خانواده و ناتوانی او دربرآوردن كامل نیازهای افراد خانواده در افت تحصیلی فرزندان تأثیر فراوانی دارد، چرا كه عدم توجه به ارضای نیازهای اولیه فرزندان موجبات بی توجهی به نیازهای روحی و عاطفی آنها نیز می شود و بچه ها برای تامین نیازهای خود مجبور به ترك تحصیل و ورود به بازار كار و اشتغال می گردند. 

تحقیقات نشان می دهد كه بحران های اقتصادی، كاهش درآمد و فقر و بیكاری خانواده ها نه تنها در افت تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد، بلكه انگیزه ای برای سوق دادن افراد به سوی جرایم و تخلف از مقررات اجتماعی می شود. 

همچنین فراهم نكردن تسهیلات آموزشی از جمله مدارس خوب، وسایل تحریر مناسب، البسه و تغذیه كافی و مناسب از سوی والدین باعث سرخوردگی و عدم گرایش كودكان و نوجوانان به مدرسه و درس خواندن می شود. 

 

نوع فایل: word

سایز : 352 KB  

تعداد صفحه:167 

قیمت فایل فقط 12,800 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان , بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان , علل و عوامل افت تحصیلی , افت تحصیلی دانش آموزان , نظام‌های آموزشی جهانی , افت تحصیلی , تحقیق , پایان نامه , پروژه , پژوهش , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه


Google
تقریباً ۴۶۳٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۳۴ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
بررسی علل افت تحصیلی در مدارس - بیتوته
www.beytoote.com/psychology/valedeyn-m/scrutiny-trill-slump-study-academy.html
روانشناسیوالدین موفقبررسی علل افت تحصیلی در مدارس ... افت تحصیلی به عنوان شاخص اتلاف آموزشی، از نظر مفهوم عام به هرگونه ضعف د ر سواد آموزی ... ۱) عوامل فرد ی: شامل هوش، توجه و د قت، انگیزه، هیجانات و آشفتگی های عاطفی و نارسائی های جسمی. ... آموزش دیده و علاقه مند به تدریس و تحت پوشش قرار نگرفتن دانش آموزان واجب التعلیم.
بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی
hoseynnet.blogfa.com/
بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی - دراین وبلاگ باعلل افت ... به چنين نتيجه اي دست يافت ( هوسن ، 1967 ) ، از عوامل متعدد و ممكن تعيين كننده وضعيت ... به نظر مي رسد علت شكست بيشتر دانش آموزان به دليل شكست درس رياضيات است .
علت افت تحصیلی و راهکارآن - تربیت ماندگار
tarbiatmandegar.persianblog.ir/post/182/
۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بهترین شاخص برای تعیین افت تحصیلی دانش آموزان؛ مقایسه و سنجش عملکرد تحصیلی ... ۱) عوامل فرد‌ی: شامل هوش، توجه و د‌قت، انگیزه، هیجانات و آشفتگی‌های عاطفی و نارسائی‌های جسمی. ... ۳) علل آموزشی مد‌رسه: شامل شیوه تد‌ریس معلم، برنامه د‌رسی مد‌رسه، پیشد‌اوری معلم، ..... ۴ - بررسی افت‌ تحصیلی، ابوالفضل جمشید‌ی.
علت افت تحصیلی دانش آموزان چیست ؟ - نمناک
namnak.com/افت-تحصیلی-دانش-آموزان.p23222
رتبه: ۵ - ‏۱۱ نقد
بررسی دلیل افت دانش آموزان در تحصیل به مطالعه دقیق احتیاج دارد، تنبلی را نمی توان تنها دلیل عقب افتادگی تحصیلی دانست. گاهی علت افت دانش آموزان را باید در ...
بررسی عوامل موثر در افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
amozeshyazd.blogfa.com/post-124.aspx
فصل دوم. ادبیات پیشینه. مقالات موجود درمرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد در باب موضوع. 1-موضوع پروژه:بررسی علل افت تحصیلی دانش اموزان مقطع ابتدایی بخش ...
افت تحصیلی، دلایل افت تحصیلی دانش آموزان در مدارس - آکا
www.akairan.com/khanevadeh/tahsil1/18334.html
در این بخش از سایت آکاایران مطالبی در مورد علل افت تحصیلی دانش آموزان را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد. آکاایران: بررسی دلیل شکست ...
. - بررسی علل افت تحصیلی در دانش آموزان - blogfa.com
vecam2.blogfa.com/post-192.aspx
در ادامه به مهم ترین علل افت تحصیلی دانش آموزان منطقه دینور اشاره خواهد شد.این عوامل به دو گروه عمده تقسیم می شوند،که هر کدام از این عوامل زیر مجموعه هایی دارند.پر واضح ...
بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان - همکاری در فروش ...
medu.marketfile.ir/product-45919-Investigate-the-causes-of-dropout-students.aspx
بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان. از مهمترین آفتهای نظام‌های آموزشی جهانی و من جمله كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت های گوناگون تعداد بسیاری ...
[PDF]عنوان تحقیق: افت تحصیلی
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/.../روش_های_پیشگیری_از_افت_تصیلی.pdf
تحقیق. منظور. از افت تحصیلی کاهش عملکرد تحصیلی ودرسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا مطلوب است .... حقّق. آن است. که. با. شناخت دقیق ودرست علل و. عوامل. این پدیده می. توان. جلوی. بسیاری. از. اف ... نوشته حاضر برای بررسی یکی از م.
بررسی علل افت تحصیلی - سایت خدا را شکر
rezap502.epage.ir/fa/module.content_Page.40-11.html
بررسی علل افت تحصیلی. به نام خداوند دانا و توانا. بررسی عوامل افت تحصیلی ... بازداشتن دانش آموزان ، معلمان ، دبیران ، هنر آموزان ، مدرسان از افت تحصیلی مطابق با ...
جستجوهای مربوط به بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان

علل افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی

علل افت تحصیلی دانش آموزان pdf

مقاله علل افت تحصیلی دانش آموزان

علل افت تحصیلی در دبیرستان

افت تحصیلی چیست

تعریف افت تحصیلی

علل افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی دبیرستان

پایان نامه افت تحصیلی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
استان تهران - از سابقه جستجویتان - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 473
  • باردید دیروز : 666
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 473
  • بازدید ماه : 5,666
  • بازدید سال : 57,266
  • بازدید کلی : 2,239,690