loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 112 دوشنبه 07 تیر 1395 نظرات (0)

روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها

روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتهادسته: علوم انسانی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها در 20 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها

 


 

مقدمه

 

موسیقی یكی از هدفهای زیباست كه از ابتدای خلقت در نهاد طبیعت مستور بوده . آهنگ مرغان خوش نوا، وزش باد و حركت برگ درختان، لغزش آب جویباران و ریزش آبشارها موسیقی ابتدائی بشر و اولین آموزگار انسان در آموختن این هنر بوده است.

 

موسیقی زبانی است كه انسان به یاری آن می تواند كما بیش آنچه رادر ضمیر مكنون و مكتوم خویش دارد به میان آورد.

 

از سوی دیگر موسیقی وسیله ای است كه یك موسیقیدان ( خلاق موسیقی ) بسته به احساس، دانسته های عمومی، جهان بینی و انسانیت خویش از آنچه كه نزد استادان خود فرا گرفته و خود نیز آنها را به تجربة عملی گذارده، بهره گرفته و مكنونات قلبی، آرزوهای نهفته فردی و یا سركوب شدة اجتماعی را باز آفریند.

 

اینك بی مناسبت نیست اندكی هم از تأثیر صنعت موسیقی گفته شود.

 

بعضی از هنرمندان خواسته اند هنرهای زیبا را با هم مقایسه كنند و شدت تأثیر یكی را بر دیگری بیان نمایند ( خصوصاً در تأثیر شعر و موسیقی و اهمیت یكی بر دیگری سخنها گفته اند ولی انگار تأثیر موسیقی در عموم بیش از شعر است و اگر شعر با موسیقی توأم شود و اثرش به مراتب بیش از موسیقی تنها و شعر بی آهنگ است.

 

توجه خاص جوانان ایرانی به موسیقی و شنیدن آهنگهای بی محتوا كه متأسفانه بیشترین بخش موسیقی رادیوئی و تلویزیونی ما را تشكیل می دهند از طرفی و فراهم نمودن وسایل و موجباتی كه بتوان موسیقی حقیقی را به گوش مردم رسانید از طرف دیگر مرا بر آن داشت كه وضع این هنر را با روشی كه دانشته و تغییراتی كه به ندرت در آن راه یافته مورد تحقیق و بررسی قرار داده و نتایج آن را در اختیار خوانندگان علاقه مند به این هنر قرار دهم.

 

بیان مسأله

 

امروزه یكی از مهمترین یكی از مؤثرترین عوامل تفریحی و سرگرم كننده برای جوانان ایرانی گوش دادن به موسیقی است. گرایشات مختلفی نسبت به انواع موسیقی در بین جوانان ایرانی وجود دارد.

 

جوانان امروز، داستان گذشته موسیقی ما را نمی دانند زیرا در این باره كتابی نوشته نشده است كه بخوانند. موسیقی ما در محیطی اختصاصی به وجود آمده كه چندان به مزاج اجتماع امروز نمی سازد. جوانان نغمه و آهنگی را طالبندكه به آن دل ببندند و سرگرم شوند. ولی چیزی را كه می خواهند نمی جویند. پس دست به دامان موسیقی غربی می شوند. اما چون در همه كس مایه كافی برای فهم آن نیز پیدا نمی شود  به ساده ترین نوع آن كه همان جاز است دل خوش می دارند. ( خالقی ، 1372 )

 

نوازندگان و خوانندگان هم كه رگ خواب آنها را پیدا كرده اند آن سبك را به گوش ایشان می رسانند و به این ترتیب موسیقی ما را ضایع می كنند ( خالقی، 1366 )

 

آن چه كه یك شنوندة موسیقی ـ شنونده ای كه خود موسیقیدان نیست ـ از موسیقی دریافت می كند در واقع احساسی است تا تعقلی. با این حال هرچه او دربارة روابط و تأثیرهای متقابل موسیقائی، آگاهی همه جانبه تری كسب كند. این آگاهیها او را بیشتر به دریافت این هنر یاری خواهد رساند.

 

آشنائی با سبكهای موسیقی:

 

سبك كلاسیك: موسیقی كلاسیك را می توان مادر تمام سبكهای موسیقی دانست. تمام قواعد موسیقی و تمام سبكهای بوجود آمده برگرفته از موسیقی كلاسیك اند. به طور كلی در موسیقی كلاسیك از پیانو ( مادر سازهای دنیا )، سازهای زهی، بادی و كوبه ای مخصوص اركستر كلاسیك استفاده می شود. و به هیچ عنوان در موسیقی كلاسیك از جاز استفاده نمی شود. ( ساز پیانو تمام فواصل زیر و بم و رِنج های باس و تریبل سازهای مختلف را در خود دارد. )

 

اُپرا یك نمونة بارز موسیقی كلاسیك است.

 

سبكهای دیگری كه از موسیقی كلاسیك گرفته شده اند عبارتند از :

 

سبك راك: موسیقی ریتمیك كه به وسیلة سازهای خاصی مثل گیتار الكتریك، گیتار باس، درام و ... اجرا می شود.

 

سبك پاپ: كه از واژة people گرفته می شود، یك موسیقی مردمی است و بیشترین شباهتی را به موسیقی كلاسیك دارد یعنی صداهائی كه در موسیقی پاپ استفاده می شود به صداهای موسیقی كلاسیك خیلی نزدیك ترند. با این تفاوت كه در موسیقی پاپ ملودی مخصوص كلام خواننده ساخته می شود ولی در موسیقی كلاسیك اكثراً خواننده نداریم ( به جز اپرا )

 

سبك جاز: جاز یك موسیقی آمریكائی لاتین است كه در دهه های 1920 و 30 و 40 میلادی به سرعت در آمریكا و اروپا شایع شد. كه كشور انگلستان و كشورهای امریكائی هر كدام ادعای مالكیت این سبك موسیقی را می كنند.

 

 

فهرست مطالب:

 

عنوان

 

1-  مقدمه

 

2-  بیان مسأله

 

3-  بیان اهداف

 

4-  بیان فرضیات

 

5-  مطالعه پیشینه

 

6-  گفتگو با یك موسیقیدان

 

7-  تعریف مفاهیم اساسی موسیقی

 

8-  تعریف سبكهای موسیقی

 

9-  ابزار جمع آوری اطلاعات

 

10-  روش تحقیق

 

11-  معرفی جامعه

 

12-  معرفی نمونه

 

13-  تعاریف عملیاتی

 

14-  جدول زمانبندی و بودجه بندی

 

15-  فهرست منابع

 


قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها , روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها , مقاله آشنایی با موسیقی و نتها , پروژه آشنایی با موسیقی و نتها , تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها , دانلود پایان نامه آشنایی با موسیقی و نتها , آشنایی , موسیقی , نت , پروژه , پایان نامه , مقاله , تحقیق , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود تحقی

Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.

 
 

 
About 590,000 results(0.45 seconds) 
تحقیق در مورد آشنایی با موسیقی و نت ها ... 10- روش تحقيق ... برچسب ها: دانلود مقاله مقاله هنر مقاله در مورد موسیقی آموزش نت آموزش موسیقی نت های موسیقی تحقیق در مورد ...

آشنايي با موسيقي و نتها( روش تحقیق )- 24ص |

mosaiebi.com/آشنايي-با-موسيقي-و-نتها-روش-تحقیق...
Apr 12, 2012 - فهرست مطالب: عنوان 1- مقدمه 2- بيان مسأله 3- بيان اهداف 4- بيان فرضيات 5- مطالعه پيشينه 6- گفتگو با يك موسيقيدان 7- تعريف مفاهيم اساسي ...

تحقیق و مقاله آشنایی با موسیقی و نتها

www.asemankafinet.ir/.../-آشنایی-با-موسیقی-و-نتها.a...
Aug 28, 2014 - تحقیق و مقاله آشنایی با موسیقی و نتها انواع موسیقی انواع نت , تحقیق و مقاله آشنایی با ... پروژه آماری بررسی تراز دانش آموزان کانون فرهنگی آموزش.

تحقيق آشنايي با موسيقي و نتها

rbirthstonemonthz.saharstore.ir/page-35906.html
... خبری گناباد. مقاله آشنایی با موسیقی و نتها با فرمت ورد و قابل ویرایش آماده دانلود میباشد. ... فصل اول پايان نامه آشنايي با موسيقي و نتها (روش تحقیق) - فارس فایل.

روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها - فارس فایل

farsfile.cero.ir/product-327296-روش-تحقيق-آشنايي-...
روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها پروژه آشنایی با موسیقی و نتها مقاله آشنایی با موسیقی و نتها دانلود روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها آشنایی موسیقی نت.
روش تحقیق آشنایی با موسیقی و نتها. نوشته شده در تاریخ 94/8/23 ساعت 10:9 ص توسط مهدی. اولین دیگاه را شما بگذارید ...

تحقیق آشنایی با موسیقی و نت‌ها - تحقیق آماده

doc724.ir/تحقیق-آشنایی-با-موسیقی-و-نت‌ها/
این مقاله/تحقیق درباره موسیقی و نت ها میباشد که در 24 صفحه فایل ورد قابل ... ابزار جمع آوري اطلاعات: روش مورد استفاده در اين تحقيق مصاحبه بوده است، چون بنا به ...
موسيقي يكي از هدفهاي زيباست كه از ابتداي خلقت در نهاد طبيعت مستور بوده . آهنگ مرغان خوش نوا، وزش باد و حركت برگ درختان، لغزش آب جويباران و ريزش آبشارها ...

دانلود تحقیق در مورد آشنایی با موسیقی و نت ها | داک کده - جایی برای به ...

dockade.com/.../دانلود-تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-موس...
۶- گفتگو با یک موسیقیدان. ۷- تعریف مفاهیم اساسی موسیقی. ۸- تعریف سبکهای موسیقی. ۹- ابزار جمع آوری اطلاعات. ۱۰- روش تحقیق. ۱۱- معرفی جامعه. ۱۲- معرفی نمونه.
 
Neyshabur, Khorasan Razavi - From your search history - Use precise location
 - Learn more   
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 157
  • آی پی دیروز : 129
  • بازدید امروز : 249
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 776
  • بازدید ماه : 2,202
  • بازدید سال : 53,802
  • بازدید کلی : 2,236,226