loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 68 جمعه 08 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها

بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالهادسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 8265 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 106

106

قیمت فایل فقط 9,200 تومان

خرید

بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها

 

نیاز به انتقال حرارت بالا از بسته های الکترونیکی و سیستمهای نوری و غیره چالشی در زمینه مدیریت گرمایی ایجاد کرده است. چاه حرارتی میکروکانالی در این زمینه به عنوان یک فاکتور کلیدی در بالا بردن توان پراکنده سازی گرمایی سیستم ها در ابعاد کوچک نقش بسرایی ایفا می کنند. در این مطالعه، جریان سه بعدی آرام آب خنک کننده همراه با انتقال حرارت جابجایی اجباری درون میکروکانال های دارای میکروساختارها مورد بررسی قرار گرفته است. این میکروساختارها مقطع دایروی داشته و ابعاد آنها معین می باشد و به صورت آرایه هایی یک در میان و یا با الگویی مورب در کف کانال تعبیه می شوند. معادلات حاکم شامل معادلات بقای جرم، مومنتم و انرژی هستند. در این تحقیق از نرم افزار فلوئنت برای مطالعه چاه حرارتی میکروکانالی استفاده شده است. بعد از اینکه از صحت نتایج بدست آمده در مقایسه با اطلاعات آزمایشگاهی اطمینان حاصل شد، اثر میکروساختارها بر عملکرد انتقال حرارت چاه حرارتی مطالعه گردید. نتایج نشان می دهد در توانهای پمپاژ بزرگتر از 5/0 وات نرخ انتقال حرارت چاه حرارتی میکروکانالی پره دار از یک چاه حرارتی میکروکانالی ساده ولی بهینه کمتر است. اما در توان پمپاژ کوچک مانند 05/0 وات، حرارت منتقل شده از میکروکانالهای ساده بهینه کمتر از مقدار آن برای چاه حرارتی پره دار می باشد. همچنین نرخ تولید انتروپی در میکروکانال های پره دار بررسی شد و نرخ تولید انتروپی بی بعد به عنوان فاکتور مناسبی برای بهینه کردن چاه حرارتی میکروکانالی پره دار مشخص شد. از دیگر مطالعات صورت گرفته در پژوهش حاضر، بررسی تأثیر چیدمان های مختلف پره های استوانه ای در میکروکانالها بر پدیده اختلاط در ابعاد کوچک می باشد. نتایج نشان دهنده بازدهی اختلاط بالا در میکروکانالهای پره دار با چیدمان یک در میان به ازای اعداد رینولدز مختلف می باشد. در پایان جریان زمانمند اطراف پره های درون کانال مورد مطالعه قرار گرفت.

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 9,200 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها , انتقال حرارت , اختلاط مایعات , میکروکانال , میکروساختار , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.

 
 

 
About 448 results(0.63 seconds) 
May 9, 2016 - بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در ... چاه حرارتی میکروکانالی در این زمینه به عنوان یک فاکتور کلیدی در بالا ...
پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی). بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها. اساتید راهنما:.
بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها .... 5-7- بررسی رفتار غیر دائمی جریان در چاه حرارتی میکروکانالی پره دار 76.

پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط ...

payan20.ir/پایان-نامه-بررسی-عددی-تأثیر-میکروساخت/
Jul 3, 2016 - بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانالها. اساتید راهنما: دکتر امید ابوعلی. دکتر خسرو جعفرپور. چکیده.
فهرست مطالب. فصل 1: مقدمه. یکی از مسائل مهم در مهندسی مکانیک انتقال حرارت در مبدل های حرارتی و میکروکانال ها می باشد. امروزه با گسترش تکنولوژی نیاز به طراحی ...
بررسی عددی تاثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ... بررسي اثرات تغيير خواص حرارتي سيال روي جريان در ميكروكانال (چشمه حرارتي).

پايان نامه شبيه سازي نرخ اتلاف انرژي در سيستم اختلاط مايع - وینا

vienna.cofeblog.ir/.../پایان+نامه+شبیه+سازی+نرخ+ات...
پایان نامه شبیه سازی نرخ اتلاف انرژی در سیستم اختلاط مایعمایع . .... بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در . ... همچنین نرخ تولید انتروپی در میکروکانال های پره دار بررسی شد و نرخ تولید انتروپی بی .... داده های ...
Jul 5, 2016 - بررسی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال در جریان آرام داخل کانال مثلثی با . .... بررسی عددی طراحی منیفولد برای کلکتورهای ترکیبی با میکروکانال . .... بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در .
بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در . ... سیستم بوده است. ... در این تحقیق نظر به اهمیت میکروکانال ها در خنک کاری سیستم ها، با در .
 
Yazd - From your search history - Use precise location
 - Learn more   
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,284
  • بازدید ماه : 4,346
  • بازدید سال : 55,946
  • بازدید کلی : 2,238,370