loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 130 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

خانه سینمای تهران

\"\\"خانه\"دسته: هنر
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 9384 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 115

این محصول در قالب فایل word و در 115 صفحه تهیه و تنظیم شده است

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

\"\\"خرید\\"\"

خانه سینمای تهران

 

توجه :

 

شما می توانید با خرید این محصول فایل \\\" قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)\\\" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

مقدمه

(( اینجا اتاقی است ، تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن که با نوری سحر انگیز روشن می شود . و سایه ای حقیقی صدساله را پیش روی چند نفر از حاضران  می گستراند . شاید هم سایه ای از حقیقتی دو هزار ساله که افلاطون از آن سخن می راند .

    اینجا چند نفر خسته و شوریده و خسته به نظاره نشته اند . تا شبح واقعیت تخلیشان را بر پرده ببینند . و بعضی به تاثیر ، به کنار دستی شان میگویند ، این جا اتاق رویا سازی است . جایی که تصویرها و صداها در هم میآمیزد تا معجزة یک قرن ، پس از هزاران بار، بار دیگر روی می دهد.

    این جا مرکز تلاقی ذهن است . از علم و تکنولوژی تا هنر ، از فلسفه و سیاست تا اقتصاد ، ار کژاندیشی و بی مایگی تا خلاقیت ، از دوستی تا دشمنی ، این جا خلاصه آدمی جاری است .

     این جا خاطرات گذرا نیستند . حرکات نامیرانید . و اصوات تا ابد می مانند . و این همه برای توصیف نام انسان کافی است . این جا اتاقی است تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن .))

     سینما پدیده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثیر دو سویه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است  .  در فرآیند بزرگنمایی فریمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادواییاش حد میانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از دیدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .

     در ادامه به تاریخچة فرهنگ نمایش و چگونگی پدید آمدن نمایش در جوامع مختلف می پردازیم .

    آغاز نمایش در هر سرزمینی را باید در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعالیتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد .

    انسان بدوی که در بیان افکار و عواطف خود ناتوان بود . حرکت را به کمک طلبیده و از طریق حرکات موزون سعی در بیان افکار و عواطف خود کرد و برای درک لذت و به عنوان نیایش و سخن گفتن با خدایان خود شروع به انجام حرکات موزون ( رقص ) می کند .

     بنابراین اولین هنرهای نمایشی در درون همین مراسم جادوئی و حرکات موزون است که شکل می گیرد .

    شاید بتوان گفت یکی از شرایط ضروری برای پیدایش تئاتر فراهم آمدن درک نسبتاً پیچیده ای از جهان است که در آن امکان داشتن نظر گاهی عینی و بیطرفانه از مسائل انسانی وجود داشته باشد . مثلاً یکی از علایم این فرایافت ، ظهور یا بروز یک برخورد کمدی با مسائل است زیرا برای آنکه در راه خیر و سعادت مردم از معیارهای مضحک را برگزینیم ، نیاز به بینشی عینی و بیطرفانه داریم . علامت دیگر گسترش حس زیباشناختی است . مثلاً هنگامی که فرایافت های انسان از جهان خود تغییر می کند ، اغلب از اجرای آیین و توسل به اسطوره ها برای رسیدن به خوشبختی صرف نظر می کنند .

    دو شرط دیگر نیز که مربوط به حس زیباشناختی است دارای اهمیت اند ، پیدا شدن اشخاصی که می توانند عناصر تئاتری را به تجربه هائی متعالی وافرتر بدل کنند ، و جامعه ای که قادر باشد ارزش تئاتر را به عنوان فعالیتی منتقل و ویژه بپذیرد ، چرا که تئاتر آموزش می دهد ، ارشاد می کند و می کوشد تماشاگر خود را آرامشی روحانی ببخشد . و او را با حیات درونی خویش واحد است بعنوان مرکزی اجتماعی نیز قابل توجه است و در ایران نیز به عنوان یک مرکز دسته جمعی بمنظور بیان مسائل فرهنگی و تفریحی نقش ایفا می کند و می توان بعوان یک عامل کمک دهندخ در این راستا موردتوجه قرار گیرد .

    سینما در ایران همانطور که گفته شدیک صنعت نوپا و خالی از هرگونه محتوا و فرم است و جهت مشخصی در این صنعت و هنر دیده نمی شود این عامل در کشور ایران بعنوان یک عامل صنعتی مورد توجه قرار رفته است که قادر باشد در مسائل اقتصادی کشور موثر باشد و اگر چه جنبة هنری ندارد با این وجود نمی توان منکر این مهم شد که سیل افراد شایق و به سینما رو به مراتب کمتر از سایر تفریحات دسته جمعی می باشد . و به همین نسبت فضاهای مورد نیاز به خصوص در مرکز بیشتر از سایر فضاهای همسو می باشد . پس از چنین مکانهایی با توجه به مشخصات آنها جهت رهبری عموم مردم می توان استفاده نمود . سینما از جهت رابطه با فرد عامی این مرز و بوم تا حد زیادی قابلیت بهره برداری دارد شخص در محیط سینما با یک تکنیکی روبرو است که از لحاظ آسانی بیان به سایر وسائل ارتباط جمعی یک حس راحت دارد . و نیز سینما از لحاظ محیط فیلم با یک وسعت زیاد ، توجه تماشاچی را به خود جلب می کند و با استفاده از امکانات فنی ، محیطی دور از ذهن را به آسانی برایش بازگو می کند . 

    فرد در محیط سینما خواص یک محیط اجتماعی را بدست می آورد به جای هرگونه محیط اجتماعی دیگر امکان آموزش در سینما بیشتر می باشد پس برای آنکه از عامل سینما بتوان در حداکثر وضع موجود استفاده نمود باید محتوای آن را کنترل نمود و در سطح بالاتری قرار داد برای این منظور با در اختیار گذاردن وسائل و فضاهای تکنیکی این حالت را بوجود آورد .

    اکنون مجموع مطرح می شود که بتواند کادر لازم را برای تدریس و پیاده کردن گروههای پژوهشی گروههایی برگزید تربیت بنماید این کار هم با گروههای پژوهشی مبادرت به تحقیق و با نظم جهان هماهنگ سازد . تا سرانجام او را به رستگاری هدایت کند . هر چند داستانها و حوادث هیجان انگیز در هنرهای نمایشی شرق فراوان است اما قصد آنها به هیچوجه داستان گوئی و ایجاد هیجانهای کاذب نیست

    در این تفکر تمام عالم هستی ، حتی شخصیت های و صحنه ها ، تمثیل و مظهری از تجلیات وجودند . ظواهر هرچه که باشند ، هدف نهائی با بیانی غیر مستقیم ، انگیختن احساسات کیفی و حالت ویژة انسانی است .

    حال با بررسی اجمالی از تاثیر مجموعة نمایشی و نقش آن در اعتلای فرهنگ یک جامعه می توان گفت سینما با ریشه ای نو پا و تئاتر با یک حالت بومی فراموش شده  در ایران متظاهر می شود . تئاتر ایرانی هر چند که در دربار پادشاهان بصورت تعزیه و قبل از اسلام بصورت مجالس سرور سابقة طولانی دارد و در کنار آن پرده دارای و معرکه داری نیز تظاهر کرده است ، با این حال در زمان حاضر فاقد هر گونه محتوای لازم تئاتر مناسب زمان است در تئاتر اکنون ایران هیچگونه مشخصات لازم یک نمایش خوب را نمی توان دید آنچه که امروز بعنوان تئاتر در ایران مطرح است خالی از هرگونه رابطه با زندگی مردم است تکنیک ، محتوا و کارآمدی افراد تنها چیزهایی هستند که در تئاتر ایران دیده نمی شود و این مسیله جز خواست شخص تماشاگر نیست که خیلی زود در اثر کمبود فرهنگ داخلی قانع شود .

    بنابراین هم باید کادر لازم جهت پرداخت محتوا را بوجود آورد ، که این مسئله با ایجاد مدارس تئاتر و سینما برای تربیت معلم تئاتر در مدارس ممکن خواهد بود و هم باید شروع به شناخت مسائل اجتماعی قدیم تئاتر در ایران و جهان نمود و جهت مشخصی برای تئاتر در کشور جستجو کرد .

    تئاتر هر نقطه ای از دنیا به دلیل اینکه گردآورندة گروهی از افراد برای مطرح کردن موضوعی هماهنگ کند . و او را به رستگاری هدایت کند .

عناوین :

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
1ـ 1 ـ فرهنگ نمایش و نقش آن در ایران
2ـ 1 ـ شناخت سینما
3 ـ 1 ـ تاریخچة سینمای جهان
1 ـ3 ـ 1 ـ اختراع سینما
2 ـ 3 ـ 1 ـ تاریخ سینمای ایران
3 ـ 3 ـ 1ـ سینمای حال حاضر ایران
فصل دوم
رهیافتی نظری بر عناصرسازندة  فیلم و معماری

1 ـ 2 ـ معماری و سینما
1ـ 1 ـ 2 ـ معماری در سینما  .
  2ـ 1 ـ 2 ـ معماری رسا نه ای  « Media Architecture »
2 ـ 2 ـ سینما و حرکت
1 ـ 2 ـ 2 ـ معماری تحرک وسکون
3 ـ 2 ـ سینما و زمان
4ـ2 ـ فضا و زمان
1 ـ 4 ـ 2 ـ فضا در معماری و سینمای امروزی
5 ـ 2 ـ معماری سینما
6 ـ 2 ـ لوکوربوزیه و فیلم
فصل سوم
ضوابط ساخت مجموعه های سینمایی

1 ـ 3 ـ ملزومات سینما در استاندادرهای آمریکایی
1 ـ 1 ـ 3 ـ موقعیت سایت
2 ـ 1 ـ 3 ـ مشخصات سالن سینما
1 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ ظرفیت سالن
2 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شکل و اندازة تصویر پردازش شده
3 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پرده ها و تصویرپردازی
4ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ لنزهای پردازش
5 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پوشش تصویر
6 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شیب کف و صندلی ها
7 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شیب کف سالن نمایش تصویر
8 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ فاصله گذاری ردیف ها و راهروها
9 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پرده
10 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ روشنائی سالن
11 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ گیشة بلیت
12 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ سالن های استراحت و سیرویس ها
13 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ اتاق پردازش ( پروژکسیون ) ـ آپارت خانه
2 ـ 3 ـ برنامه ریزی ، طرح و احداث سینماهای به صرفه در ایران
 1 ـ 2 ـ 3 ـ کلیات
1 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ انواع سالن (از لحاظ عملکردی )
2 ـ 2 ـ 3 ـ مشخصات سالن
1 ـ 2 ـ 2 ـ 3 ـ مشخصات راهروها
2 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ نحوة انتظام صندلی ها در سالن
3 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ورودی ها و خروجی های سالن ها
4 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ پردة نمایش فیلم
5 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ صحنه
6 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ضوابط دید در سالن
7 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ضوابط شنوائی در سالن ها
8 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ آکوستیک تالار و صحنه
9 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ شیب ها و حجم سالن
10 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ قاعدة کلی
11 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ مواد آبسوربر ( جاذب صوت )
12 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ انواع مواد آبسوربر
13 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ جذب صدا بوسیلة حاضرین در سینما
14 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ قاعدة کلی  برای آکوستیک سالن
3 ـ 3 ـ 3 ـ اتاق جانبی سالن ها
1 ـ 3 ـ 3 ـ 3 ـ آپارات خانه
4 ـ 3 ـ 3 ـ هال انتظار
5 ـ 3 ـ 3 ـ ورودی سینما
6 ـ 3 ـ 3 ـ گیشة بلیت فروشی
7 ـ 3 ـ 3 ـ سرویسهای بهداشتی
8 ـ 3 ـ 3 ـ فضاهای اداری
9 ـ 3 ـ 3 ـ انبار و تاسیسات
10 ـ 3 ـ 3 ـ بوفه و رستوران
4 ـ 3 ـ نتایج حاصل از مطالعات ضوابط طراحی
1 ـ 4 ـ 3 ـ خانة فیلم و سینما
1 ـ 1ـ 4 ـ 3 ـ سالن نمایش اصلی
2 ـ 1ـ 4 ـ 3 ـ سالن های نمایش فرعی
2 ـ 4 ـ 3 ـ بخش جنبی خانة فیلم و سینما ( قسمت امور اداری )
3 ـ 4 ـ 3 ـ فضاهای ورودی
4 ـ 4 ـ3 ـ قسمت ویژه ( حراست )
5 ـ 4 ـ 3 ـ قسمت پذیرایی و رستوران  
6 ـ 4 ـ 3 ـ آشپزخانة مجموعه
1 ـ 6 ـ 4 ـ 3 ـ انبار موا غذایی
2 ـ 6 ـ 4 ـ 3 ـ بارانداز آشپزخانه
7 ـ 4 ـ 3 ـ قسمتهای تشکیل دهندة بخش پذیرایی و سطح زیر بنای آنها
8 ـ 4 ـ 3 ـ فهرست قسمتهای مختلف بخش جنبی خانة سینما و سطح زیر بنای آنها
9 ـ 4 ـ 3 ـ فهرست بخش های تشکیل دهندة خانة سینما و سطح زیر بنای آنها
10 ـ 4 ـ 3 ـ تاسیسات مرکزی
11 ـ 4 ـ 3 ـ پارکینگ ها
فصل چهارم
بررسی نمونه های مشابه در زمینة طراحی مجموعه های سینمایی

1 ـ 4 ـ مجموعه سینماهای UFA ، درسدن
2 ـ 4 ـ مجتمع سینمایی آزادی ، تهران(فرشید موسوی و آلخاندروزائرپلو)
3 ـ 4 ـ مجتمع سینمایی آزادی ، (کاری از بابک شکوفی)
فصل پنجم
شناسایی و بررسی اولیه منطقة مورد نظر

1- 5 – مطالعات منطقه ای و محیطی
1 - 1- 5- موقعیت جغرافیایی استان تهران
2- 1- 5- موقعیت جغرافیایی شهر تهران
3- 1- 5 - کوهپایه ها ، و ارتفاعات و رودخانه ها
4- 1- 5 - ارتباطات
5 - 1- 5 - چگونگی شکل گیری شهر تهران
6-1-5-    تاریخچة تهران
2 – 5 – شرایط اقلیمی
1- 2- 5- دما
2- 2- 5- میزان بارش
3- 2- 5- رطوبت نسبی
4- 2- 5- باد  
5- 2- 5- ساعت آفتابی
6- 2- 5- روزهای بارانی
7- 2- 5- معیارها و ضوابط استقرار واحدهای ساختمانی در سایت :
فصل 6
تحلیل سایت

1 - 6 - موقعیت شهری محل مورد نظر(سایت)
1-1-6- موقعیت قرار گیری سایت در منطقه
2-1-6-  دسترسی های سایت در منطقه
3-1-6- کاربریهای موجود در محدودة سایت
2-6- مشخصات و توانمندیهای موقعیت شهری سایت
3-6- تحلیل و تجزیة تصویری سایت
1-3-6- دید بنا نسبت به محدودة اطراف سایت
2-3-6- دید محدودة اطراف سایت نسبت به بنا
3-3-6- دسترسی سواره
4-3-6-دسترسی پیاده و ورودی بنا
منابع و ماخذ

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

\"\\"خرید\\"\"

برچسب ها : خانه سینمای تهران , پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , جزوه , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود جزوه


Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.
Google
About 3,040,000 results (0.45 seconds)
Search Results
خانه سینما | پایگاه خبری جامعه اصناف سینمای ایران
www.khanehcinema.ir/
Translate this page
خانه سینما , پایگاه خبری جامعه اصناف سینمای ایران. ... داوری فیلم های بلند سینمایی هجدهمین جشن خانه سینما با حضور نمایندگان صنوف آغاز شد · نخستین بخش داوری ...
‎تماس با ما · ‎اصناف سینمای ایران · ‎خانه سینما
ارتباط با ما - خانه سینما
www.khanehcinema.ir/fa/contact-ارتباط-با-ما
Translate this page
دفتر هیات مدیره و مدیرعامل, 77525966. دبیرخانه, 77534922. بانک جامع نظام سینمایی و امور پرسنلی, 77521266. هیات داوری, 77521266. بانک فیلمنامه, 77534922.
خانه سینما
www.khanehcinema.ir/fa/.../khanehcinema-خانه-سینما
Translate this page
نشانی خانه سینما؛ تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، پلاک 29. ماده 3 هدف از تشکیل خانة سینما کمک به پیشرفت فرهنگ و هنر کشوراز طریق تلاش در جهت حفظ ...
Jamasp Maps - نقشه و آدرس خانه سینما، تهران، خیابان شریعتی، سمنان
maps.jamasp.ir/details.asp?A9C3ApCbAtC/EF
Translate this page
موقعیت محل نشانی آدرس خانه سینما، تهران، خیابان شریعتی، سمنان.
خانه سینمای ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../خانه_سین...
Translate this pagePersian Wikipedia
خانه سینما (از یک دهه قبل) جشنی را تحت عنوان جشن بزرگ سینمای ایران هر ساله ... و زمان ثبت آن در ادارهٔ ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران مهر ماه ۱۳۷۲ ذکر شده‌است.
برنامه سینماهای تهران - سینما تئاتر
www.cinema-theatre.com/.../برنامه-سینماهای-تهران/
Translate this page
برنامه سینماهای تهران. برنامه سینماهای تهران به ترتیب زمان اکران فیلم ها در تهران .... اکران فیلم پشت در خبری نیست در سینما : پردیس کوروش، خانه هنرمندان · سه و نیم ...
سینماهای تهران - سینما تئاتر
www.cinema-theatre.com/saloonRoot.../سینماهای-تهرا...
Translate this page
تهران - منطقه 15 - مشیریه - پارک پامچال - خانه فرهنگ پامچال ... تلفن: ۴۴۰۰۴۸۰۰ تهران - منطقه 05 - بزرگراه کاشانی - بلوار اباذر - مجتمع سینمایی پردیس زندگی - ط. دوم ...
Images for ‫خانه سینمای تهران‬‎Report images
Image result for ‫خانه سینمای تهران‬‎
Image result for ‫خانه سینمای تهران‬‎
Image result for ‫خانه سینمای تهران‬‎
Image result for ‫خانه سینمای تهران‬‎
More images for خانه سینمای تهران
انجمن سينماي جوانان ايران
www.iycs.ir/
Translate this page
آيين‌نامه نخستين جشنواره اينترنتي فيلم اولي‌هاي انجمن سينماي جوانان ايران ... اردوي آموزشي يك روزه هنرجويان دوره عكاسي انجمن سينماي جوان شهركرد برگزار شد .
کافه گالری خانه سینما ~ کافه های تهران ~ آیکافی | iCoff.ee
icoff.ee/cafe/کافه-گالری-خانه-سینما/
Translate this page
آدرس کافه گالری خانه سینما ~ تهران خیابان انقلاب اسلامی خیابان بهار جنوبی خیابان سمنان خانه سینمای ایران.
Searches related to خانه سینمای تهران

آدرس خانه سینما تهران

آدرس ساختمان شماره 2 خانه سینما

شرایط عضویت در خانه سینما

شماره تلفن خانه سینما

خانه سینما خیابان وصال

خانه سینما کجاست

ثبت فیلمنامه در خانه سینما

سایت خانه سینما
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Image
See photos
Map of ‫خانه سینما‬‎
Khane Cinema
سینما
Address: Tehran
Suggest an edit · Own this business?
Add missing information
Add phone number
Reviews
Be the first to review
Feedback
Yazd - From your search history - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,990
  • بازدید ماه : 1,990
  • بازدید سال : 74,552
  • بازدید کلی : 2,256,976