loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 73 پنجشنبه 08 مهر 1395 نظرات (0)

بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش ها

بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش هادسته: مدیریت
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

امروزه خصوصی سازی در اقتصاد مهمترین عامل رشد و شكوفایی و پیشرفت اقتصادی كشورها به شمار می‌رود و در واقع بعنوان راهی غیر قابل اجتناب برای سالم ماندن اقتصاد در هر جامعه ای است از این رو در این تحقیق بر آن شدیم كه به روش های اجرای خصوصی سازی در كشور عزیزمان ایران بپردازیم

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش ها



 

اهمیت و ضرورت تحقیق :

 

امروزه خصوصی سازی در اقتصاد مهمترین عامل رشد و شكوفایی و پیشرفت اقتصادی كشورها به شمار می‌رود. و در واقع بعنوان راهی غیر قابل اجتناب برای سالم ماندن اقتصاد در هر جامعه ای است. از این رو در این تحقیق بر آن شدیم كه به روش های اجرای خصوصی سازی در كشور عزیزمان ایران بپردازیم.

 

و تأثیر اجرای این روش ها را بر اقتصاد كشور مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. بی شك كشورهای توسعه یافته امروزه بهترین الگو برای چگونگی انجام خصوصی سازی برای كشورهای در حال توسعه می باشند.

 

اما نكته ای كه در اینجا حائز اهمیت است توجه به این مسئله می باشد كه هرچقدر اجرای صحیح خصوصی سازی در هر كشوری موجب رشد و توسعه ی اقتصادی آن كشورها می شود. عدم انتخاب روش های صحیح موجب بیمار كردن اقتصاد همان كشورها می تواند باشد.

 

یا به عبارت دیگر اصل خصوصی سازی بعنوان راه حل مناسب برای پیشرفت اقتصادی امری است كه به روشنی و قطعیت پذیرفته شده ا ست. اما مسئله ی مهم نوع استفاده از این اصل در به نتیجه رسیدن پروسه‌ی پیشرفت اقتصادی كشور است.

 

ما در این تحقیق كه به ارائه ی روش مناسبی برای این منظور می باشیم. كه بدلیل فقدان اطلاعات لازم قادر به انجامش نمی باشیم. بلكه نتایج بدست آمده از اجرای خصوصی سازی تا سال 1384 را مورد بررسی قرار می دهیم. روشن است در عصری كه اطلاعات حرف اول را در جهان می زند داشتن تحقیق ها و آمارهای مختلف از وضعیت خصوصی سازی در كشور به بدست آوردن روش مناسب تر اجرای این تاكتیك اقتصادی در كشور كمك می كند.

 


 

بیان كلی مسئله :‌

 

اقتصاد امروز ایران بطور قطع دارای مشكلات فراوان و جدی می باشد. كه حل این مشكل ها ی فراوان نیازمند بستر سازی مناسب از هر نظر می باشد. خصوصی سازی به معنای واگذاری نهادهای تحت مدیریت دولت به شركت های خصوصی (البته به غیر از نهادهای نظامی ، قضایی و در كل سیاسی ) جهت بالا بردن راندمان این نهادها می باشد.

 

حال چگونگی انجام این مهم ،‌مسئله ی اساسی است كه باید بدان پرداخت گرچه در نگاه اول مقوله ی خصوصی سازی یك مسئله ی صرفاً اقتصادی به نظر می آید اما باید توجه داشت كه با پرداختن به این مسئله متوجه شویم در اجرای این مسئله (خصوصی سازی ) تمام عوامل سیاسی ، فرهنگی ،‌اجتماعی و . . . نقش تعیین كننده دارند.

 

شاید مهمترین عاملی كه باعث كند و برخی اوقات توقف كامل روند خصوصی سازی می شود تبدیل این عوامل یاد شده از سیر به مانع در به نتیجه رسیدن این پروسه ی اقتصادی (خصوصی سازی) می باشد. لازم به تذكر است كه مدیریت ثابت در روند خصوصی سازی تأثیر مستقیم و قابل توجهی با موثر و مفید واقع شدن آن دارد.

 


 

اهداف تحقیق :‌

 

انتخاب و اجرای روش های صحیح در روند خصوصی سازی موجب شكوفایی اقتصاد می شود. و بالعكس اجرای ناصحیح آن موجب بحران اقتصادی تا حد فلج شدن اقتصادی در یك كشور می شود. هدف از این تحقیق بررسی روش اجرای روند خصوصی سازی در كشور است. و مشخص شدن نتایج اجرای این روش ها در اقتصاد كشور تا كنون است. كه در نهایت با مقایسه ی با كشورهای توسعه یافته، به نتیجه یی در مورد كارآمدی یا ناكارآمدی روش های استفاده شده دست خواهیم یافت.

 


 


 

بیان متغیرها:

 

متغیر وابسته :‌متغیر وابسته در این تحقیق با توجه به موضوع آن بعنوان پیشرفت و رشد اقتصادی در كشور است.

 

متغیر مستقل : متغیرهای مستقل روش ها و تاكتیك های خصوصی سازی بعنوان عامل رشد اقتصادی می‌باشند.

 


 

روش تحقیق :‌

 

با توجه به موضوع تحقیق وسیله مناسب برای جمع آوری اطلاعات استفاده از آمار موثق نشر شده ،‌كتاب ها و مقالات نویسندگان مختلف داخلی و خارجی و بررسی مصاحبه ها مسئولان مربوطه و همچنین مرور سایت‌های اینترنتی می باشد.

 


 

سؤالات اساسی تحقیق :‌

 

1-  چه رابطه ای بین خصوصی سازی و رشد اقتصادی وجود دارد ؟

 

2-  آیا اجرای روند خصوصی سازی در تمام كشورها با یك روش واحد قابل اجراست؟

 

3-  آیا خصوصی سازی موجب افزایش تعداد بیكاران می شود؟

 


 

فصل دوم

 

تاریخچه :

 

این خود به دو قسمت مختلف تقسیم می شود:

 

1-  تاریخچه ی خصوصی سازی در جهان

 

2-  تاریخچه ی خصوصی سازی در ایران

 


 

تاریخچه ی خصوصی سازی در جهان :

 

بررسی نظریه ها و اندیشه های اقتصادی در اعصار مختلف بیانگر مرزبندی بین نقش دولت و بخش خصوصی سازی در فعالیت های اقتصادی می باشد. این كش و قوس ها هرگز شكل روشنی به خود نگرفته و همواره بنا به مقتضیات زمانی یكی بر دیگری برتری پیدا كرده است.

 

و تاكنون هیچگاه تركیب مطلوب دولت و بازار پیدا نشده است. بطور مثال افلاطون در این مورد دارای نگرشی جمع گرایانه بود. یعنی در واقع طرفدار نقش پر رنگ تر دولت در اقتصاد و اجتماع بود. و دلیل خود را برقراری عدالت در جامعه عنوان می كرد.

 

اما برخلاف او شاگردش ارسطو به اصالت فرد بیش از اجتماع معتقد بود او نفع فردی و خانوادگی را قبل از نفع عمومی موجب تحرك فعالیت های اقتصادی می داند. و پس در دوره قرون وسطی یا عصر تفكر مغبوط در مقابل تفكر آزاد فرا می رسد. و پس در همین دوران مركز كانتالیست ها با در نظر گرفتن این اصل كه نفع یك نفر مستلزم ضرر دیگری می باشد. ناتیونالیسم را تقویت كردند و نقش دولت در اختیار و سعادت جامعه را بسیار مؤثر دانستند.

 

اما درقرن هجدهم میلادی آدام اسمیت بعنوان بنیانگذار علم اقتصاد وارد صحنه می شود و مدعی خصیصه متفاوت دولت و تاجر می شود. او بیان می كند كه دولت ولخرج است و از درآمدی خرج می كند كه خود آنرا بدست نیاورده است.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش ها , بررسی , روش های اجرای خصوصی سازی , ایران , ارزیابی كارآمدی , بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش ها , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
تقریباً ۴۳٬۵۰۰ نتیجه (۰٫۵۸ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
تحقیق بررسي روش هاي اجراي خصوصي سازي در ايران و ...
test.com/...بررسی-روش-های-اجرای-خصوصی-سازی-در-ایران-و-ارزیابی-كارآ...
تحقیق بررسي روش هاي اجراي خصوصي سازي در ايران و ارزيابي كارآمدي اين روش ها. اهميت و ضرورت تحقيق: امروزه خصوصي سازي در اقتصاد مهمترين عامل رشد و شكوفايي و ...
بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی ...
projenab20.rozblog.com/.../بررسی-روش-های-اجرای-خصوصی-سازی-در-ای...
بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی كارآمدی این روش ها , بررسی , روش های اجرای خصوصی سازی , ایران , ارزیابی كارآمدی , بررسی روش های اجرای ...
تحقیق بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ...
papersky.ir/download/.../تحقیق-بررسی-روش-های-اجرای-خصوصی-سازی-...
دانلود تحقیق بررسی روش های اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی کارآمدی این روش ها اهميت و ضرورت تحقيق: امروزه خصوصي سازي در اقتصاد مهمترين عامل رشد و ...
[PDF]انتخاب روش مناسب مشارکت خصوصی- دولتی به منظور تأمین ...
jte.sinaweb.net/article_10016_abd7780a492aee8f6ad65b6280a73532.pdf
توسط گلابچی - ‏2015
هدف این مقاله انتخاب سیستماتیک روش مناسب نوع قرارداد مشارکت خصوصی ... تامین مالی مناسب جهت پروژه های آزادراه ایران به ترتیب اولویت قراردادهاي ساخت، ... بررسي پروژه هاي اجرا شده و در حال اجراي PPP در کشورهاي در ... منظور افزایش کارآمدی و اثر بخشی، طرحهای عمرانی را با روش ...... for Building and Infrastructure in today's economic.
دانلود تحقیق ‌خصوصی سازی و تأثیر آن در رشد اقتصادی در ...
fer2si.ir/of-privatization-and-its-impact-on-economic-growth/
۵ روز پیش - تاریخچه ی خصوصی سازی در ایران : فصل سوم روش ها اجرای خصوصی سازی در ایران و ارزیابی کارآمدی این روش ها : بررسی روش های اجرای خصوصی سازی ...
پایگاه مقالات و پژوهشهای مدیریتی - خصوصی سازی
khalili1.blogfa.com/post-52.aspx
در این مقاله سعی شده است که وضعیت خصوصی سازی در ایران و موانع و مشکلات آن ... 3- خصوصی سازی به روش قرارداد- این روش در واقع یک جایگزین برای روشهای ... بالا رفتن هزینه ها، کاهش بهره وری و تشکیل نهادهای موازی و عدم توان مدیریت درست گردیده است. .... ازجمله ارزیابی وضعیت مالی و تجدید ساختار شرکتهای زیان ده، بررسی قوانین و ...
مدیریت دولتی نوین - تحليل و ارزيابي خطمشي خصوصي سازي ...
amirmohamadsadra.blogfa.com/.../تحليل-و-ارزيابي-خط­مشي-خصوصي-...
به گونهاي كه در دهه 1980 و اوايل دهه 1990 اجراي سياست خصوصي سازي به عنوان يكي ... در اين مقاله با نگاهي به سياست خصوصي سازي سعي در ارزيابي عملكرد آن در طول ... در طي برنامههاي توسعه اي كشور، عملكرد خصوصي سازي در ايران را مورد بررسي قرار ميدهيم. ... هر يك از روش هاي خصوصي سازي بنگاه هاي دولتي در موارد خاص با توجه به اوضاع ...
بررسی تطبیقی خصوصی سازی و برون سپاری و چالش های ...
penco.ir/.../بررسی-تطبیقی-خصوصی-سازی-و-برون-سپاری-و-چالش-های...
خصوصی سازی و برون سپاری دو نمونه از این استراتژی ها هستند . ... لیکن بررسی ها نشان می دهد سازمان هایی که از اجرای نادرست این استراتژی ها آسیب دیده اند .... برای جامه عمل پوشاندن به پدیده ی خصوصی سازی روش های متفاوتی را می توان به کار برد . ... بر می آید ، برداشتی که در کشور ایران نیز از خصوصی سازی شده دقیقاً چنین است [21] .
بررسي خصوصي سازي ، و اصل 44 قانون اساسي در اقتصاد ...
penco.ir/.../بررسي-خصوصي-سازي--و-اصل-44-قانون-اساسي-در-اقتصاد-ا...
به ویژه مسئله کاهش میزان تصدی دولت ها در اقتصاد جهت عملکرد آسانتر نظام بازار برای ... این روش ، اطلاعات فراوانی برای مقابله با پی آمدهای خصوصی سازی و ایجاد و ... ارزیابی تعدد در اهداف،نبود انگیزه کاری،حمایت های غیرمعقول را در اقتصاد پدید آورده و به .... های دولتی برای واگذاری و ایجاد سازمان خصوصی سازی به منظور اجرای این سیاست از ...
[DOC]مجموعه اي از خلاصه گزارشهاي طرح هاي تحقيقاتي معاونت امور ...
www.mefa.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=d9bdad5d-4051-471a...
اصلاح نظام مالياتي در اقتصاد ايران (با تأكيد بر يك مدل شبيه سازي شده براي ماليات ... بررسي روش هاي تأمين مالي كسري بودجه در دو دهه اخير و ارزيابي اثرات آن بر ... و بررسي تطبيقي آن با شركتهاي مادر تخصصي در فرايند خصوصي سازي شركتهاي دولتي .... تجاري با استفاده از روش تحليلي پوششي داده ها (D.E.A) و رتبه بندي اين بانكها ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 277
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 459
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,400
  • بازدید ماه : 2,400
  • بازدید سال : 74,962
  • بازدید کلی : 2,257,386