loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 176 پنجشنبه 20 خرداد 1395 نظرات (0)

پروتکل TCP/IP

پروتکل TCP/IPدسته: کامپیوتر
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 47 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 52

از زمان پیدایش آن در دهه 1970مجموعه پروتكلTCPIPبه عنوان استاندارد صنعتی برای پروتكل های انتقال داده در لایه های شبكه و انتقال مدل OSI پذیرفته شده است

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

پروتکل TCP/IP

 

از زمان پیدایش آن در دهه 1970مجموعه پروتكلTCP/IPبه عنوان استاندارد صنعتی برای پروتكل های انتقال داده در لایه های شبكه و انتقال مدل OSI پذیرفته شده است.علاوه بر این،این مجموعه شامل تعداد زیادی پروتكل های دیگر است كه از لایه پیوند داده تا لایه كاربردی كار میكنند.
سیستم های عامل به تسهیل شكل ظاهری پشته می پردازند تا آن را برای كاربران عادی قابل فهم تر كنند.مثلاً در یك ایستگاه كاری ویندوز،نصبTCP/IPبا انتخاب فقط یك واحد كه پروتكل نامیده 
می شود انجام می شود ،در حالی كه در حقیقت طی این فرآیند ، پشتیبان یك خانواده كامل از پروتكل ها نصب می گردد ، كه پروتكل كنترل ارسال (TCP) و پروتكل اینترنت (IP) فقط دو تا از آنها هستند.انتخابهای دیگر غیر از TCP/IPنیز تا حدود زیادی به همین صورت عمل می كنند. مجموعه پروتكل IPX شامل چند پروتكل است كه عملكرد آنها شبیه TCP/IPمی باشد ، و NETBEUIهر چند خیلی ساده تر است اما برای انجام بسیاری از عملیات خود به پروتكل های دیگری وابسته می باشد ، مثل (SMB)
SERVER MESSAGE BLOCKS.
آگاهی از نحوه عملكرد پروتكل های مختلف TCP/IPو نحوه كار آنها با هم برای ارائه سرویسهای ارتباطی لازمه مدیریت شبكه های TCP/IPمی باشد .
خواص TCP/IP
اینكه چرا TCP/IPبه مجموعه پروتكل منتخب برای غالب شبكه های داده تبدیل شده است دلایل متعددی دارد ،و یكی از آنها این است كه اینها پروتكلهایی هستند كه در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند. TCP/IP مدتی پیش از عرضه PC برای پشتیبانی از اینترنت جوان طراحی شد (كه بعدها آرپانت نام گرفت)، در واقع در زمانی كه تعامل بین محصولات ساخت سازندگان مختلف تقریباً مسئله جدیدی بود ، اینترنت از انواع مختلف زیادی از كامپیوترها تشكیل شده بود و هست و بدین لحاظ به مجموعه پروتكلی نیاز بود كه توسط همه آنها به طور مشترك مورد استفاده قرار گیرد .
مهمترین عنصری كهTCP/IPرا از سایر مجموعه پروتكل ها كه سرویس های لایه های شبكه و انتقال را در اختیار می گذارند متمایز می كند مكانیزم آدرس دهی جامع آن است .به هر یك از وسیله های روی یك شبكه TCP/IP یك (یا گاهی بیش ازیك)آدرس IPاختصاص داده می شود كه آن را به طور یكتا به سیستم های دیگر میشناساند.
بیشترPCهای شبكه های امروزی از آداپتورهای واسط شبكه اترنت یاTOKEN RING استفاده می كنند كه شناسه های یكتایی(آدرس های MAC) به صورت سخت افزاری در آنها حك شده است و این شناسه ها باعث می شوند كه آدرس هایIP مازاد مصرف شوند.اما به بسیاری از انواع دیگر كامپوترها شناسه هایی توسط مدیران شبكه اختصاص داده می شود،و هیچ مكانیزمی وجود نداردكه تضمین كند سیستم دیگری از یك شبكه تقابلی جهانی همچون اینترنت از همان شناسه استفاده نمی كند.
از آنجا كه یك مجمع مركزی وجود دارد كه آدرسهای IPرا ثبت می كند،میتوان مطمئن بود كه هیچ دو دستگاهی از اینترنت(اگر پیكربندی درستی داشته باشند) آدرسشان یكی نیست .به دلیل همین آدرس دهی است كه پروتكل هایTCP/IPمی توانند تقریباً هر پلت فرم نرم افزاری یا سخت افزاری را كه در حال حاضر به كار میرود پشتیبانی كنند.
پروتكل های IPX همیشه اساساً با ناول نت ور همراه خواهند بود، وازNETBEUI تقریباً فقط در شبكه های مایكرو سافت ویندوز استفاده می شود . اما TCP/IP واقعاً تعامل جهانی پلت فرمها را ممكن می سازد، به طوری كه همه آن را پشتیبانی می كنند و هرگز مغلوب پروتكل دیگری نشده است .
جنبه منحصربه فرد دیگر پروتكلهای TCP/IP نحوه طراحی ،تخلیص و تصویب استانداردهای آنهاست . به جای وابستگی به یك مجمع تدوین استاندارد همچون IEEE، پروتكلهای TCP/IP با حفظ اصول دموكراسی و توسط یك گروه اتفاقی از داوطلبان كه از طریق خود اینترنت ارتباط گسترده ای دارند تدوین میشوند ،و مقدم هر كس كه علاقمند به شركت در تدوین یك پروتكل باشد گرامی داشته می شود. علاوه بر این خود استانداردها توسط مجمعی تحت عنوان (IETF)
INTERNET ENGINEERING TASK FORCE منتشر می شوند و در اختیار عموم قرار می گیرند ، و برای همه كس قابل دسترسی و دریافت هستند . استانداردهایی همچون آنها كه IEEE منتشر می كند نیز در دسترس هستند ، ولی تا همین چند وقت پیش برای خریدن یك كپی از یك استاندارد IEEE مثل 3/802 كه اترنت بر اساس آن است باید صدها دلار می پرداختید . این در حالی است كه می توان هر یك از استانداردهای TCP/IPرا كه Request for commetns (RFCها) نامیده میشوند از سایت وب IETF درhttp://www.ietf.org/، یا از برخی سایتهای اینترنت دیگر به طور قانونی داون لود كرد . 
پروتكلهای TCP/IP مقیاس پذیری فوق العاده ای دارند .شاهدی بر این مدعا آن است كه این پروتكل ها زمانی طراحی شدند كه آرپانت اساساً یك كلوب انحصاری برای دانشگاهیان و دانشمندان بود و هیچ كس تصور آن را هم نمی كرد كه این پروتكل ها كه تولید می شوند زمانی روی شبكه ای به اندازه اینترنت كنونی به كار گرفته شوند . عامل اصلی محدود كننده گسترش اینترنت در حال حاضر فضای آدرس خود IP است كه 32بیتی می باشد ، و نسخه جدید پروتكل IP تحت عنوان IPV6 در صدد رفع این نقیصه به كمك یك فضای آدرس 128بیتی است .
معماری TCP/IP
TCP/IP برای آن طراحی شده است كه شبكه های با تقریباً هر اندازه ای را پشتیبانی كند . در نتیجه TCP/IPباید بتواند سرویسهای مورد نیاز برنامه هایی كه از آن استفاده می كنند را بدون مصرف زیاد پهنای باند و سایر منابع شبكه در اختیار آنها قرار دهد . مثلاً پروتكل NETBEUI با ارسال یك پیغام همگانی و انتظار دریافت پاسخ از سیستم مطلوب سیستمهای دیگر را شناسایی می كند .
به همین دلیل NETBEUI فقط روی شبكه های كوچك كه از یك دامنه انتشار تشكیل شده اند به كار می رود. تصور كنید كه در اینترنت هر كامپیوتر برای پیدا كردن یك دستگاه دیگر مجبور بود هر بار یك پیغام همگانی را برای میلیون ها دستگاه شبكه ارسال نماید ! برای رسیدگی به نیازهای برنامه های خاص و عملیات داخل آنها ، TCP/IPاز تركیب چند پروتكل استفاده می كند تا كیفیت سرویس لازم برای این منظور را در اختیار بگذارد .
پشته پروتكل TCP/IP
قدمت TCP/IP از مدل مرجعOSI بیشتر است،ولی پروتكل های آن به چهار لایه تقسیم می شوندكه می توانند تقریباً معادل پشته هفت لایه ای OSI می باشند.
كاربردی كاربردی
نمایش -
جلسه -
انتقال انتقال
شبكه اینترنت
پیوند دادها پیوند
فیزیكی -

OSI TCP/IP
درLANها،عملكرد لایه پیوند را یك پرتكلTCP/IP تعریف نمی كند،بلكه پروتكل های استاندارد لایه پیوند داده ها همچون اترنت و TOKEN RING تعریف میكنند.برای برقراری مصالحه بین آدرس MAC كه آداپتور واسط شبكه در اختیارمی گذارد و آدرس IP كه در لایه شبكه به كار میرود،سیستم ها از یك پروتكل TCP/IP به نام پروتكل تصمیم گیری درباره آدرس (ARP) استفاده می كنند ،اما استانداردهایTCP/IP دو پروتكل را تعریف می كنند كه معمولاً برای برقراری ارتباطات لایه پیوند با استفاده از مودم و سایر اتصالات مستقیم از آنها استفاده می شود.این دو عبارتند از:پروتكل نقطه به نقطه (PPP) و پروتكل اینترنت خط سری(SLIP).
در لایه اینترنت،پروتكل اینترنت (IP) قرار داردكه حامل اصلی همه پروتكل هایی است كه در لایه های بالاتر كار می كنند،و پروتكل پیغام های كنترلی اینترنت (ICMP) ،كه سیستم های TCP/IPاز آن برای عملیات تشخیصی و گزارش خطا استفاده می كنند.IP،به عنوان یك پروتكل حامل عمومی،بدون اتصال و غیر قابل اطمینان است ، زیرا سرویسهایی همچون تصحیح خطا و تحویل تضمین شده در صورت لزوم توسط لایه انتقال ارائه می شوند .
در لایه انتقال ، دو پروتكل كار می كنند : پروتكل كنترل ارسال (TCP) و پروتكل دیتاگرام كاربر (UDP) . TCPاتصال گرا و قابل اطمینان است ،در حالی كه UDP بدون اتصال و غیر قابل اطمینان می باشد.هر برنامه بسته به نیازهای خود و سرویس هایی كه لایه های دیگر در اختیارش می گذارند از یكی از این دو استفاده می كند .
می توان گفت كه لایه انتقال به گونه ای شامل لایه های نشست و انتقال مدل OSI است ، ولی نه از هر لحاظ . مثلاً سیستم های ویندوز می توانند برای انتقال پیغام های نت بایوس كه برای عملیات اشتراك فایل و چاپگر مورد استفاده شان قرار می گیرند از TCP/IP استفاده كنند ، و نت بایوس همچنان همان عملكرد لایه نشستی را در اختیار می گذارد كه وقتی سیستم از NETBEUI یا IPX به جای TCP/IP استفاده می كند ارائه می دهد . این فقط یك مثال است از اینكه چگونه لایه های پشته پروتكل TCP/IP تقریباً معادل لایه های مدل OSI هستند ، ولی انطباق كاملی بین آنها وجود ندارد . هر دوی این مدلها بیشتر ابزارهای آموزشی و تشخیصی هستند .تا دستور العمل تدوین و سازمان دهی پروتكل ، و تطابق دقیقی بین عملكرد لایه های مختلف و پروتكلهای واقعی وجود ندارد .
تعریف لایه كاربردی از همه دشوارتر است ،زیرا پروتكل هایی كه در این لایه كار می كنند می توانند خود برنامه های وزین و كاملی باشند مثل پروتكل انتقال فایل (FTP)، یا مكانیزم هایی كه توسط سایر برنامه ها به كار می روند و سرویسی را ارائه می كنند ، مثل سیستم نام دامنه (DNS) و پروتكل ساده انتقال نامه (SMTP) .

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروتکل TCP/IP , پروتکل , TCP , IP , لایه , شبکه , آدرس دهی , تحقیق , پژوهش , مقاله , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پروژه


Google
تقریباً ۲۴۹٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۶۷ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
مجموعه پروتکل اینترنت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/مجموعه_پروتکل_اینترنت
رفتن به ۴ لایه‌های پروتکل TCP/IP‏ - TCP/IP، از یک مدل ارتباطی چهار لایه بمنظور ارسال اطلاعات از ... Interface، لایه‌های موجود در پروتکل TCP/IP می‌باشند.
‏۱ مقدمه ای بر TCP/IP - ‏۲ مقدمه - ‏۳ معرفی پروتکل TCP/IP - ‏۴ لایه های پروتکل TCP/IP
مقاله :: پروتکل TCP/IP چیست ؟
network.itpro.ir/articles/1723/پروتکل-tcp-ip-چیست-؟
TCP/IP مهمترین پروتکل ارتباطی در شبکه های کامپیوتری و به ویژه شبکه اینترنت می باشد.در اینترنت پروتکل های مختلفی وجود دارد که هر یک وظیفه خاص خود را ...
پروتکل TCP/IP
www.srco.ir/whyhow/contents/WhatIsTCPIP.htm
TCP/IP پروتکل استاندارد در اکثر شبکه های بزرگ است . با اينکه پروتکل فوق کند و مستلزم استفاده از منابع زيادی است ، ولی بدليل مزايای بالای آن نظير : قابليت ...
معرفی لايه های پروتکل TCP/IP و نحوه استفاده از سوکت
www.srco.ir/Articles/DocView.asp?Id=115
مفاهيم اوليه پروتکل TCP/IP ( بخش اول ) TCP/IP ، يکی از مهمترين پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپيوتری است . اينترنت بعنوان بزرگترين شبکه موجود ، از ...
تصاویر برای پروتکل TCP/IP‏گزارش تصاویر
نتیجه تصویری برای ‫پروتکل TCP/IP‬‏
نتیجه تصویری برای ‫پروتکل TCP/IP‬‏
نتیجه تصویری برای ‫پروتکل TCP/IP‬‏
نتیجه تصویری برای ‫پروتکل TCP/IP‬‏
نتیجه تصویری برای ‫پروتکل TCP/IP‬‏
تصاویر بیشتر برای پروتکل TCP/IP
[PDF]TCP/IP ﺷﺒﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ
food.lums.ac.ir/reza/files/c--27-.pdf
ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ. TCP/IP. ﺩﺭ. ﺷﺒﻜﻪ. TCP/IP ،. ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ ﻫﺎﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﻱ. ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮﻱ ﺍﺳﺖ . ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ، ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ ﻓﻮﻕ. ﺑﻤﻨﻈﻮﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ. ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻔﺎﻭ.
subnet | شبکه tcp ip پروتکل های
www.subnet.ir/network/transmission-control-protocol-internet.html
مجموعه پروتکلی که دپارتمان دفاع برای ارتباط از طریق شبکه های متصل به هم و گاهی اوقات غیر مشابه ابداع نموده است.این مجموعه در سیستم یونیکس گنجانده شده و به ...
پروتکل tcpip - پروتکل tcp/ip - آموزش کاربردی امنیت شبکه
netamooz.net/tcpip-protocol/
پروتکل tcpip چیست ؟ معنی لغوی پروتکل tcp/ip آن یعنی پروتکل کنترل انتقال / پروتکل اینترنت . TCP/IP پروتکل اولیه ارتباط اینترنت می باشد .
: TCP/IP - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › علوم ریاضی › علو م رایانه
TCP/IP ، یکی از مهمترین پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپیوتری است . اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه موجود ، از پروتکل فوق بمنظور ارتباط دستگاه های ...
بخشهای مختلف پشته پروتکل TCP/IP (Protocol Stack) را ...
vista.ir/article/.../بخشهای-مختلف-پشته-پروتکل-TCP_IP-(Protocol-Stack)-را-شرح-ده...
این لایه دربرگیرنده رسانه ارتباطی و پروتکل های ارتباطی برای انتقال فریم ها روی آن رسانه است . لایه دسترسی به شبکه در TCP/IP می تواند پروتکل های استاندارد ...
مدل OSI و مدل TCP/IP - پایگاه علمی-پژوهشی پارس مدیر
www.parsmodir.com/network/tcp-ip.php
مدل مرجع OSI و مدل مرجع TCP/IP نقاط مشترک زیادی دارند. هر دوی آنها مبتنی بر مجموعه‌ای از پروتکل های مستقل هستند، و عملکرد لایه‌ها نیز تا حدی شبیه یکدیگر است.
[PDF]فصل ششم آشناىى با پروتکل TCP/ IP و سروىس هاى آن
www.chap.sch.ir/system/files_force/books/92-93/87/094-123-C451.4.pdf?...1
را بىان کند.TCP/IP در پروتکل Host مفهوم. انواع دامنه هاى راىج را بىان کند. را شرح دهد.Domain مراحل ثبت. انواع کالس هاى IP را شناساىى کند. 1ـ6ـ نقش پروتکل در شبکه.
TCP/IP چیست؟ - وبلاگ فناوری واطلاعات (ساری) - بلاگ اسکای
www.mehdimrg.blogsky.com/17
TCP/IP چیست؟ و آشنایی با چهار لایه آن. کلید اجرای یک سرویس کوچک برنامه نویسی TCP/IP می باشد. Internet Protocol / Transmission Control Protocol عنوانی است ...
[PDF]مدل شبکه TCP/IP
rasht-samacollege.ir/articles/622010113938AM.pdf
و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﭘﺮوﺗﻜﻞ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد و ﻧﺤﻮه اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎ. ت در اﻳﻦ ﺷﺒﻜﻪ ﻣﺪﻟﻲ از آن اراﺋﻪ. ﺷﺪه ﻛﻪ ﭼﻬﺎر ﻻﻳﻪ ﺑﺼﻮرت زﻳﺮ اﺳﺖ . ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ اﻳﻦ ﻣﺪل ﺑﺎ ﻣﺪل ﺟﺎﻣﻊ. OSI. ﻣﻴﺘﻮان ﮔﻔﺖ ﻛﻪ در ﻣﺪل. TCP/IP.
مدل TCP/IP ، لایه ها و پروتکل های آن - بخش یکم - پرنیان وب
parnianweb.com/articles/214
مدل TCP/IP ، لایه ها و پروتکل های آن | TCP/IP يکی از مهمترين الگو های استفاده شده در شبکه های کامپيوتری است. اينترنت بعنوان بزرگترين شبکه موجود از الگوی ...
پروتکل TCP/IP چیست؟ - جواب یاب
javabyab.com/5880/پروتکل-tcp-ip-چیست؟
۱۹ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - TCP/IP به مجموعه پروتکل های ارتباطی برای ارتباط بین کامپیوتر ها در شبکه اینترنت می گویند. این پروتکل ها نحوه اتصال کامپیوتر ها به ...
برنامه سی و سوم - آشنایی با پروتکل TCP/IP - به روز
brooz.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id...tcpip...
آشنایی با پروتکلهای اینترنتی TCP/IP - OSI. بدون هیچ تعارفی ، اینترنت رو باید بزرگ ترین سامانه ای بدونیم که تاکنون به دست انسان طراحی ، مهندسی و اجرا شده .
Network Manager - مدل چهار لایه ای TCP/IP
netmanager.blogfa.com/post/14/مدل-چهار-لایه-ای-TCP-IP
در اوایل دهه ی هشتاد محیطهای دانشگاهی نیز از TCP/IP حمایت کردند . دانشگاه برکلی در کالیفرنیا در نسخه ی یونیکس خود که رایگان بود ، پروتکل TCP/IP را پیاده سازی ...
آشنایی با پروتکل TCP/IP
natpro.ir/learning-articles/item/114-آشنایی-با-پروتکل-tcp-ip.html
قرداد هدایت انتقال یا (Transmission Control Protoco) TCP   TCP مجموعه از پروتکل های قراردادی است که پایه و اساس اینترنت میباشد که...
دانلود پایان نامه بررسی پروتکل TCP/IP - پروژه دات کام
www.prozhe.com/دانلود-پایان-نامه-بررسی-پروتکل-tcp-ip
شرح مختصر : امروزه اکثر شبکه هاي کامپیوتري بزرگ و اغلب سیستم هاي عامل موجود از پروتکل TCP/IP استفاده و حمایت می نمایند . TCP/IP . امکانات لازم بمنظور ارتباط ...
[PDF]TCP/IP ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻧﯿﺎز ﺧﻮاﻫﯿﺪ داﺷﺖ ﺑﺮای ﺷﺮوع ﮐﻪ ﻧﮑﺎﺗﯽ ﮐﻠﯿﺪی - کتابخانه ...
dl.irpdf.com/ebooks/Part18/www.irpdf.com(6097).pdf
TCP/IP Protocol Stack. ): ﭘﺸﺘﻪ. TCP/IP. ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ای ﺷﺎﻣﻞ ﺑﯿﺶ از ﺻﺪ ﭘﺮوﺗﮑﻞ. ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای. ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﮐﻠﯿﻪ اﺟﺰا ﺷﺒﮑﻪ اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ رود . در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻌﺪادی از اﯾﻦ ﭘﺮوﺗﮑﻠﻬﺎ را ﮐﻪ. ﻋﻤﻮﻣﯿﺖ و ...
پروتکل های لایه های TCP/IP
www.cooldownload.ir/پروتکل-های-لایه-های-tcpip.html
پروتکل TCP/IP تشکیل شده از 4 لایه و هر لایه شامل پروتکل هایی است که برخی از آن ها به شرح زیر است: - لایهکاربردی (Application). چند نمونه از پروتکل های این لایه:.
TCP/IP Protocol Architecture - TechNet - Microsoft
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc958821.aspx
ترجمه این صفحه
TCP/IP protocols map to a four-layer conceptual model known as the DARPA model , named after the U.S. government agency that initially developed TCP/IP.
چگونه پروتکل TCP/IP کار میکند - آپارات
www.aparat.com/v/LqhB0/چگونه_پروتکل_TCP%2FIP_کار_میکند
۱ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مهر البرز چگونه پروتکل TCP/IP کار میکند انیمیشن آموزشی نحوه کار پروتوکل TCP IP , , مهر البرز.
مفاهیم پروتکل TCP/IP در شبکه | تجهیزات نگزنس
ppdco.ir › صفحه اصلی › مقاله › شبکه
Address Resolution Protocol (ARP) پروتکل فوق، مسئول مشخص نمودن آدرسMedia Access Control (MAC) آداپتور شبکه بر روی کامپیوتر مقصد است.
Learning It - پروتكل TCP/IP
royansoft.tebyan.net/post/12
معرفی پروتکل TCP/IP :TCP/IP ، پروتکلی استاندارد برای ارتباط کامپیوترهای موجود در یک شبکه مبتنی بر ویندوز 2000 است. از پروتکل فوق، بمنظور ارتباط در ...
پروتکل TCP/IP - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=411694
پروتکل های TCP/IP در سال 1970 برای استفاده در شبکه ی های Packet Switching وزارت دفاع امریکا توسعه پیدا کردند. این شبکه ها در آن زمان ARPANET نامیده می شدند ...
دانلود Learning TCP/IP - آموزش پروتکل های شبکه
p30download.com › آموزش › شبکه
رتبه: ۲٫۵ - ‏۴۷٬۶۱۲ رأی
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - TCP/IP، یکی از مهمترین پروتکل های بکار گرفته شده در شبکه های رایانه ای است. اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه موجود، از پروتکل نامبرده به ...
دانلود کتاب آشنایی با پروتکل TCP/IP - کتابناک
ketabnak.com › رایانه › اینترنت
TCP/IP یکی از مهمترین پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپیوتری می باشد. اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه موجود از پروتکل TCP/IP بمنظور ارتباط دستگاه ...
پروتکل های TCP/IP - نت ویژن
netvision.ir/forum/showthread.php?tid=28
۴ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - یکی از دوستان توضیح بیشتر از پروتکل های TCP/IP خواست بود که این فقط مربوط به لایه کاربرد هست. انشالله بقیه لایه ها رو هم اضافه میکنم.
فیلم آموزشی فارسی تشریح کامل پروتکل TCP/IP - دانلود ...
faraznetwork.ir/?menu_id=-814&page=1&ma_id=267
فیلم آموزشی فارسی تشریح کامل پروتکل TCP/IP. دانلود رایگان بازگشت ... فیلم آموزش فارسی آشنایی با پروتکل های Routing EIGRP , OSPF · فیلم آموزش فارسی ...
پروتکل پیکربندی میزبان پویا. DHCP یک پروتکل TCP / ...
https://www.translate.com/english/dhcp-tcp-ip/27475382
Persian. پروتکل پیکربندی میزبان پویا. DHCP یک پروتکل TCP / IP است که ایستگاه های کاری و رایانه های شخصی را قادر به دریافت آدرس IP موقت یا دائم (از یک ...
دانلود تحقیق و مقاله درباره پروتکل TCP/IP رشته کامپیوتر
www.dlbartar.com/دانلود-تحقیق-و-مقاله-درباره-پروتکل-tcpip-رش/
۲۳ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - امروز برای شما دوستان محترم تحقیق و مقاله ای در ارتباط با پروتکل های TCP/IP آماده دانلود کرده ایم. TCP/IP يکی از مهمترين پروتکل های استفاده شده در ...
بررسی پروتکل TCP/IP - 7201 - دانلود پروژه و تحقیق!
modern.article10.ir/2016/data-7201.html
۷ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - عنوان پایان نامه: بررسی پروتکل TCP/IP شرح مختصر امروزه اکثر شبکه های کامپیوتری بزرگ و اغلب سیستم های عامل موجود از پروتکل TCP/IP ...
آشنائي با تاريخچه پروتکل TCP /IP - وبلاگ تخصصی شبکه ...
shabakecomputerisrj.blogfa.com/post/4
وبلاگ تخصصی شبکه های کامپیوتری - آشنائي با تاريخچه پروتکل TCP /IP - این وبلاگ سعی دارد به کسانی که میخواهد درمورد شبکه اطلاعاتی به دست اورد ارئه خدمت در ...
مهندسی کامپیوتر - مقاله TCP/IP
www.computer11.blogfa.com/post-19.aspx
TCP/IP يكی از پروتكل های مطرح در عرصه شبكه های كامپيوتری است كه از چهار لايه متفاوت فيزيكی ، شبكه ، حمل و كاربرد تشكيل شده است . شكل زير ارتباط پروتكل ...
پروتکل TCP/IP در شبكه
fakhrimen.ir/index.aspx?siteid=106&pageid=776
پروتکل TCP/IP :TCP/IP ، يکی از مهمترين پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپيوتری است . اينترنت به عنوان بزرگترين شبکه موجود ، از پروتکل فوق بمنظور ...
[PDF]Security Problems in the TCP/IP Protocol Suite - Columbia ...
https://www.cs.columbia.edu/~smb/papers/acsac-ipext.pdf
ترجمه این صفحه
توسط SM Bellovin - ‏بیان شده در 58 یافته - ‏مقالات مرتبط
lems in the TCP/IP protocol suite, In particular, I focused on protocol-level issues, rather than implementation flaws. It is instructive to look back at that paper, ...
روش تنظیم مشخصات TCP/IP کامپیوتر (برای Windows XP, ...
forum.pars-e.com › اطلاعیه ها و اخبار پارس ارتباط › بحث آزاد
۴ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - روی آیکون Local Area Connection دوبار کلیک کنید؛ در همان پنجره گزینه Internet Protocol (TCP/IP) را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Properties ...
پشته ی پروتکل استاندارد اینترنت: TCP/IP - ویکی جامع ...
wiki.qom.ac.ir/wiki/پشته_ی_پروتکل_استاندارد_اینترنت:_TCP/IP
۲۹ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شکل 1 نمایش دهنده ی پشته پروتکل استاندارد اینترنت ( TCP/IP ) در کنار مدل مرجع لایه بندی پروتکل ها یا ISO OSI است. پشته ی پروتکل استاندارد ...
[PDF]TCP/IP
pajohesh.bonyadfarhangi.aqr.ir/Repositary/RadEditor/SentDoc/TCP_IP.pdf
TCP/IP. ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﺮوﯾﺲ، واﺳﻂ و ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﺑﻪ روﺷﻨﯽ از ﻫﻢ ﺗﻔﮑﯿﮏ. ﻧﺸﺪه اﺳﺖ . ﻣﺪﻟﯽ ﮐﺎﻣﻞ و ﮐﻠﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻧﻤﯽ رود . ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ. ﺷ. ﺒﮑﻪ ﻻﯾﻪ، ﻣﯿﺰﺑﺎن ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ اﺳﺎﺳﺎ ﻻﯾﻪ اي واﻗﻌﯽ ﻧﯿﺴﺖ . ﺑﺮﺧﯽ از ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﻫﺎي ...
Introducing the TCP/IP Protocol Suite - System ...
docs.oracle.com/cd/E23823_01/html/816-4554/ipov-6.html
ترجمه این صفحه
“TCP/IP” is the acronym that is commonly used for the set of network protocols that compose the Internet Protocol suite. Many texts use the term “Internet” to ...
فناوری اطلاعات - آشنايي با TCP/IP
pilevar.blogfa.com/post-82.aspx
TCP/IP پروتكل استاندارد در اكثر شبكه هاي بزرگ است . با اينكه پروتكل فوق كند و مستلزم استفاده از منابع زيادي است ، ولي بدليل مزاياي بالاي آن نظير : قابليت ...
[PPT]TCP-IP
rayaneh.tama.ir/myfolder/10027/files/takmili13/tcp-ip.ppt
طراحی لایه ای شبکه; مدل هفت لايه اي OSI از سازمان جهاني ISO; تاریخچة TCP/IP; مدل چهار لايه اي TCP/IP; پروتکل IP; قالب يک بسته IP; کلاس هاي آدرس IP. TCP/IP ...
پروتکل TCP/IP چیست ؟ - امن یار
https://www.amnyar.com/پروتکل-tcpip-چیست؟/
رتبه: ۳٫۵ - ‏بازبینی توسط امن یار
۱۶ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پروتکل TCP/IP چیست ؟ TCP/IP یک پروتکل استاندارد 4 لایه است که در اکثر شبکه های بزرگ بکار گرفته می شود . با اينکه پروتکل فوق کند و ...
دانلود مقاله مفاهيم اوليه پروتکل TCP/IP
mag-iran.com/دانلود-مقاله-مفاهيم-اوليه-پروتکل-tcpip.htm
TCP/IP ، يکی از مهمترين پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپيوتری است . اينترنت بعنوان بزرگترين شبکه موجود ، از پروتکل فوق بمنظور ارتباط دستگاه های ...
پروتکل TCP/IP - Slideshare
www.slideshare.net/kamrankamran1234/tcpip-53360134
۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پروتکل چیست؟ پروتکل TCP/IP Tcp ip لایه های شیوه های ارتباطی در TCP/IP ساختار IP version 6 Backbone ستون فقرات اینترنت.
TCP/IP پروتکل ارتباطى - آفتاب
www.aftabir.com › ... › تجارت الکترونیک › ارتباط در تجارت الکترونیک
TCP IP پروتکل ارتباطى ،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها.
پروتکل TCP/IP چیست؟ - موسسه آموزشی پرتو
pan-ac.ir/4828-2/
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - موسسه آموزشی پرتو برگزارکننده دوره های تخصصی شبکه-پروتکل TCP چیست؟-لایه های TCP-توضیح مدل 4لایه ای TCP-لایه های معادل در OSI.
ضعف امنیتی پروتکل TCP/IP پس از سال‌ها فاش شد - شرکت ...
www.dpi.ir/fa/news/879/-ضعف-امنیتی-پروتکل-TCP-IP-پس-از-سال-ها-فاش-شد
۱۵ مهر ۱۳۸۷ ه‍.ش. - TCP/IP یکی از معروف‌ترین پروتکل‌های شبکه‌ای است که کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد.
جستجوهای مربوط به پروتکل TCP/IP

لایه های پروتکل tcp/ip

پروتکل tcp چیست

پروتکل udp

پروتکل tcp/ip چیست

پروتکل های tcp/ip

پروتکل ip

پروتکل های لایه شبکه

پروتکل های لایه انتقال
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 378
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,843
  • بازدید ماه : 4,905
  • بازدید سال : 56,505
  • بازدید کلی : 2,238,929