loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 51 یکشنبه 26 دی 1395 نظرات (0)

بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون

بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگوندسته: علوم انسانی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 59 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 117

تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون در 117 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون

 

روش تحقیق :

در این مقاله تحقیق براساس مقالات اینترنتی صورت گرفته كه در آن تأثیر تبلیغات در عصر ارتباطات مورد تحقیق قرار گرفته است.

مقدمه :

تبلیغات بازرگانی، مخالفان و موافقان زیادی دارد. اما به هر حال واقعیتی است كه خود را بر همه ما تحلیل كرده و آثار عمیق آن بر عرصه های مختلف اقتصادی،‌فرهنگی،‌اجتماعی و سیاسی، به معماران زندگی جمعی اجازه نادیده گرفتن آن رانمیدهد؛ به ویژه آنكه تبلیغات بازرگانی به یكی از اصلی ترین منابع مالی رسانه ها تبدیل شده و رقابت آنها را در جذب و انتشار پیام های تجاری برانگیخته است. هنگامی كه پیدایش رسانه های نوین نظیر ماهواره و اینترنت و پخش فرامرزی و بدون مانع آنان را هم در نظر بگیریم، انگیزه و دلایل نهضت قانونمند كردن تبلیغات بازرگانی صدچندان می شود.

از این رو،‌مدیران و طراحان زندگی مسالمت آمیز جمعی در سراسر جهان حركتی پرشتاب را به سمت تدوین قوانین تبلیغات بازرگانی آغاز كرده اند. امروز شاهد آن هستیم كه افزون بر قوانین ملی،‌تلاش های منطقه ای و جهانی برای پی ریزی نظام مطلوب برای این رشته خاص از علوم ارتباطات صورت می گیرد. بااین حال كشور ما هنوز هم فاقد قانون تبلیغات بازرگانی است و آثار نامقبول این خلا قانونی چنان آشكار گشته است كه دیگر كسی منكر ضرورت و فوریت جبران آن نیست.

در این راه استفاده از دانش و تجربه دیگران خردمندانه و لازم است، اما بدون تردید بومی سازی آن و انتخاب الگوی مناسبی كه با مبانی حقوقی و دینی ما نیز مغایر نباشد،‌نیازمند «بررسی تطبیقی اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی درجهان معاصر،‌ایران و اسلام» است؛ البته با «یك رویكرد حقوقی».

تبلیغات (Advertising)

در بسیاری از كتب و مقالات علمی در مورد بازاریابی،‌بحث پیشبرد، فروش را به ارتباطات Communication تعبیر كرده اند. در حقیقت نامگذاری فوق دارای یك علت منطقی و رفتارشناسی است.

تبلیغت به معنی انتشار یك پیام به گروه یا گروههای از جامعه به منظور دستیابی به هدف یا اهداف معین بازرگانی ، سیاسی، اقتصادی واجتماعی است. در پیشبرد فروش،‌هدف تبلیغات، هدف بازرگانی است و منظور از آ“،‌اطلاع رسانی و راهنمایی به خریداران بالقوه كالاها و خدمات در مورد كیفیت، قیمت، مشخصات ، مزایا و كالا دیگر اطلاعاتی است كه احتمالاً در تصمیم گیری خریدار دارای نقش و اثر مثبت دارد.

بنابراین تا این قسمت مطالب پی بردیم كه باید همواره به 3 دسته از عناصر در فعالیتهای بازاریابی عنایت داشت.

دسته اول :‌عناصر مادی محیط یا بازار هدف بود كه میتوان مهمترین آنها را جمعیت و خصوصیات آن، توسعه اقتصادی، سرمایه های مالی انسانی وقتی و بالاخره علوم و تكنولوژی نام برد.

دسته دوم : عناصر غیر مدی محیط یا بازار هدف بود كه از آن زمره؛ خانواده، نهادهای مذهبی، آداب و رسوم، ارزشها ،‌قوانین ، هنر و زبان و ادبیات را میتوان برشمرد.

دسته سوم : آمیخته بازاریابی نام داشت كه به هفت P موسوم است و معادلهای فارسی آنها را باید محصول یا كالا، قیمت ، توزیع،‌پیشبرد فروش، بسته بندی، روابط عمومی وقدرت نامید.

قیمت (Price)

شاید قیمت یكی از مهمترین عنصر در آمیخته بازاریابی باشد بسیاری از مصرف كنندگان یا مشتریان كالا اعم از داخلی یا خارجی را میتوان با حربه قیمت كمتر،‌یا تخفیف بیشتر جلب نمود. گر چه از نظر علمی سایر عناصر آمیخته بازاریابی اهمیت كمتری از قیمت ندارند، ولی به علت قابل اندازه گیری بودن قیمت و امكان مقایسه سریع آن با كالاهای مشابه،‌این عنصر اهمیت بیشتری یافته است. تصمیم گیری در مورد تعیین قیمت بر خلاف گفته كلیشه ای رایج كه عرضه و تقاضا را تعیین كننده قیمت می داند، به عوامل متعدد و متنوعی مانند هزینه های تولید، قیمت تمام شده، موقعیت و چگونگی رقایت یا انحصار،‌ قوانین مالی و محاسباتی، هزینه های توزیع و ... بستگی دارد.

 

1- آموزش نیروی انسانی و افزایش كارایی

2- كاهش هزینه نهایی

3- افزایش مقیسای تولید و صرفه جویی های حاصله

4- استفاده از حداكثر ظرفیت و جلوگیری از عامل ماندن عوامل تولید

5- به هنگام نمودن تكنولوژی

6- كاهش ضایعات

در بازارهای خارجی عوامل دیرگی نیز درتعیین قیمت دخالت دارند از جمله :

1- نرخ ارز

2- هزینه های حمل ونقل

3- بیمه

4- عوارض گمركی

5- سود بازرگانی كشور مقصد

روشهای تعیین قیمت با توجه به استراتژیهای بازاریابی بنگاه اقتصادی :

1- تعیین قیمت براساس محاسبه انواع هزینه ها و افزایش سود بنگاه

2- تعیین قیمت براساس تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر

3- تعیین قیمت براساس تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا در حالت انحصار

4- تعیین قیمت براساس شرایط بازار

بسته بندی (Packaging)

نخستین قوم كه اقدام به بسته بندی نمود،‌قوم كارتاژ (مراكش فعلی) بود. بعد آسیائیها و به ویژه چینیها در ساختن انواع جعبه ها و بسته ها و محفظه نگهدارنده كالا به دستاوردهای مهمی رسیدند. و اروپائیان با اختراع ماشین آلات بسته بندی انواع مقسم ها و ضربه گیرها و سایر وسایل مربوط به بسته بندی،‌این فن را تا حد یك رشته تخصصی گسترش و تكامل بخشیدند.

بسته بندی به معنی ساخت یا تهیه و تعبیه ظرف یا محافظی است كه سلامت كالای مظروف را در فاصله زمانی بعد از تولید ودر مراحل حمل و نقل،‌انبارداری و توزیع،‌تا مصرف نهایی حفظ نموده و از بروز صدمات احتمالی فیزیكی،‌شیمیایی در آن جلوگیری نماید. هرگونه بی دقتی یا تسامح در روش با كیفیت بسته بندی باعث ایجاد عوارض غیرقابل جبران در نوع كیفیت،‌افت شهرت، كوتاهی عمر و بالاخره عدم مرغوبیت كالا میگردد.

بسته بندی به عنوان یك صنعت،‌در توسعه بازرگانی داخلی و خارجی، افزایش سرعت مبادلات، افزایش صادرات،‌بهبود روشهای عرضه و فروش اثر مستقیم دارد.

بسته بندی از 4 دیدگاه مختلف :

1- از نظر مواد اولیه مورد اسفتاده مانند : بسته های چوبی، مقوایی و كیسه ای

2- از نظر محتوی و مظروف، مانند :سبزیها و میوه های تازه،‌حبوبات،‌مایعات ، دارو، پودرهای شیمیایی و لوازم خانگی و...

3- از نظر تكنولوژی تولید،‌مانند : بسته بندی واكیوم شده، بسته بندی پلی اتیلن ، بسته بندی های استپیك (عاری از وجود باكتریها و میكروبها)

4- از نظر توزیع فیزیكی ، مانند :‌بسته بندی برای مصرف كننده ،‌بسته بندی برای حمل و نقل و بسته بندیهای بزرگ صنعتی با اسفتاده از پالت

روابط عمومی (Public Relation)

روابط عمومی به مجموعه ای از حركات و فعالیتهای بازاریابی اطلاق میشود كه به منظور جلب و جذب افكار و تمایلات و احساسات مصرف كننده به سوی تولید كننده یا به نفع یك نام تجاری خاص صورت می گیرد. روابط عمومی یك استراتژی جذبی است. بدیهی است كه تغییر عادات مصرفی و اعتقادات و باورهای مصرفی در بلندمدت و پس از طی یك فرایند طولانی حاصل می گردد،‌ ولی پس از آنكه عادات مصرفی در جهت موافق با مصرف كالای خاص شكل گرفت نه تنها تغییر مجدد آن دشوار است بلكه میتواند در گسترش بازار آن كالا نیز بسیار مؤثر باشد.

فعالیتهای روابط عمومی شامل تحقیق و بررسی در مورد افكار،‌عقاید، آداب و رسوم، سنن، طرز تلقیها ، ارزشهای حاكم درجامعه و از طریق برگزاری مراسم عمومی و فرهنگی،‌سمینارها، جشنها ، مسابقات ورزشی ،‌تقبل هزینه های امور خیریه و عام المنفعه، پشتیبانی از نیازمندان، حمایت از مادران و كودكان و بالاخره كلیه اموری كه بتوان با تكیه براحساسات مصرف كننده،‌نظر موافق او را نسبت به یك مؤسسه تولید كننده ،‌یك كالای خاص جلب كرد.

قدرت (Power)

قدرت در بازاریابی به معنی استفاده و برخورداری از حمایت روسای با نفوذ تشكیلات اداری و سیاسی،‌مجالس قانونگذاری و مقامات عالیه كشور در جهت ورود به بازار خاص یا انجام فعالیتهای خاصی است.

از مثالهای معروف استفاده از قدرت بازاریابی، مورد واقعی شركت بین المللی پپسی كولا برای ورود به بازار هندوستان است. تا سال 1978 بازار نوشابه های غیرالكلی در هندوستان در اختیار كمپانی كوكاكولا بود. در این سال ،‌پپسی كولا با یك برنامه ریزی دقیق و از طریق به كارگیری قدرت گروهی از سرمایه گذاران هندی توانست رقیب سرسخت خود كوكاكولا را از میدان خارج كند. پپسی كولا برای بدست آوردن حمایت مقامات دولتی و قانونگذاران محلی به دولت هند پیشنهاد كرد در قبال كمكهایی كه به فراورده های كشاورزی انجام دهد (كه مبلغ آن نیز كمتر از هزینه واردات پپسی كولا به هند نخواهد بود). اجازه ورود به بازار هند را پیدا كند به این ترتیب پیشنهاد فوق بازار عظیم نوشابه های غیرالكلی هندوستان از دست كوكاكولا خارج شد.

روانشناسی اجتماعی تبلیغات

مقدمه :

نقش و اهمیت تبلیغات در جهان امروز بر كسی پوشیده نیست.خصوصاً اینكه تبلیغات در حوزة تجارت و سیاست رشد فزاینده ای داشته است و حتی در تجارت، تبلیغات به یك تجارت بزرگ تبدیل شده است. هزینه سرسام آوری كه مؤسسات تجاری و نهادهای سیسای، صرف تبلیغات می كنند خود میتواند گویای اهمیت این امر در پیشبرد مقاصد تجاری و سیاسی باشد. غالب روزنامه ها و مجلات و تقریباً تمامی شبكه های تلویزیونی و رادیویی خصوصی در جهان همه یا بخش اعظم درآمد خود را از راه تبلیغات و آگهیهای تجاری كسب می كنند.

هدف اصلی تبلیغات هم در حوزه تجارت و هم در حیطه سیاست، ایجاد تداعی و آشنایی است. یعنی متخصصان تبلیغات كوشش دارند تا بین كالای مورد نظر (یا دكترین سیاسی مورد تبلیغ) و یك رویداد جالب توجه در ذهن مخاطبان خود تداعی ایجاد كنند. تا این تداعی، آشنایی با نام كالای مورد نظر را به همراه بیاورد. به همین دلیل است كه در كشورهای غربی با وجود اینكه به نظر می رسد قطع یك برنامه جالب به طور مرتب و تبلیغ كالایی در میان آن برنامه، باید بینندگان تلویزیونی یا مخاطبان رادیویی را عصبانی كند و به ضرر كالای مورد نظر تمام شود، اما چون تبلیغ كنندگان به هدف خود كه آشنا كردن ذهن مخاطبان،‌با نام كالای آنهاست، نایل می آیند و همین آشنایی در هنگام خرید آنها را به سوی كالای مربوطه سوق خواهد داد، اینگونه تبلیغات مرتباً انجام می گیرد و هزینه تبلیغات بسیار بالاست و مؤسسات تولیدی مبالغ هنگفتی بابت كار تبلیغات می پردازند و این هزینه ها در كشورهای غربی اغلب چندین هزار دلار، در دقیقه است، بدون هیچ نگرانی پرداخت میشود، زیرا بازدهی این هزینه به مراتب بیشتر از مخارجی است كه صرف میشود.

معروف است كه می گویند از یك تاجر آمریكایی پرسیدند اگر صد دلار داشتی چه می كردی؟ در پاسخ گفت: نود و نه دلار آن را خرج تبلیغات می كردم. پرسیدند: یك دلار باقیمانده را چه می كردی ؟ تاجر كمی فركد و گفت «آن یك دلار را نیز خرج تبلیغات می كردم. خواننده ممكن است با خود بیندیشد كه آیا بهتر نیست تولیدكنندگان و بازرگانان به جای صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات معادل هزینه تبلیغات از قیمت كالای خود كم كنند تا آن كالا ارزانتر به دست مصرف كننده برسد؟

پاسخ این است كه خیر. اولاً مقدار درآمدی كه از فروش كالاها به وسیله تبلیغات حاصل میشود به مراتب بالاتر از هزینه های صرف شده برای تبلیغات است؛ ثانیاً همان گونه كه اشاره كردیم تبلیغات خود در جهان امروز به صورت یك تجارت درآمده است،‌و در جهات تجارت مطرح شدن،‌و مبادلات تجارتی بین سازمانهای تجاری مختلف، امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین اگر یك مؤسسه تولیدی بخواهد در گمنامی زندگی كند و در عوض اجناس تولیدی خود را ارزانتر از دیگر مؤسسات عرضه كند، به زودی ناكام مانده و به وسیله مؤسسات رقیب از میدان به در خواهد شد.

گفتیم كه هدف اصلی تبلیغات برقراری تداعی و آشنایی با كالای مورد تبلیغ در ذهن مخاطبان است. در این رهگذر متخصصان تبلیغات از هر رویداد یا پدیده ای كه بتواند تداعی مورد نظر را ایجاد كرده و نام كالای مورد نظر همه گیر در سطح وسیعی مطرح كند، استفاده می كنند. در روانشناسی، اصل تداعی ، تأكید دارد كه همراه شدن دو رویداد در زمان و مكان سبب میشود كه بعدها روبرو شدن با یكی از آن رویدادها، دیگری را به ذهن ما بیاورد. بنابراین اگر كسی كه تبلیغات می كند بتواند كالای خود را با رویدادهای مطلوب و خوشایند زندگی، مانند : تولد، ازدواج، زندگی سعادتمند، ضرب المثلهای جالب، داستانهای تاریخی شیرین و خلاصه به هر وجه خاصی از فرهنگ جامعه كه از نظر ارزشی برای آن جامعه مهم اند همراه كند، خواهد توانست تداعی مطلوبی بین كالای خویش و آن رویدادها، در ذهن مخاطبان خود ایجاد كند و این كاری است كه تبلیغ كنندگان به طور روزمره آن را انجام می دهند.

تعریف تبلیغات

تبلیغات عبارت است از انتشار و ترویج منظم و برنامه ریزی شده یك كالا یا یك دكترین

اركان تبلیغات

در تبلیغات چهار ركن اساسی وجود دارد كه عبارتند از پیام رسان یا منبع پیام ، خود پیام ، زمینه ارائه پیام،‌پیام گیران یا مخاطبان،‌به عبارت دیگر كار تبلیغات را به صورت چه كسی می توان خلاصه كرد. هر یك از این چهار ركن باید خصوصیات و ویژگیهای داشته باشد تا كار تبلیغات با موفقیت همراه باشد.

الف – پیام رسان

به كسی اطلاق می شود كه یك پیام تبلیغاتی را عرضه می كند. مثلاً شخصی كه در تلویزیون كالایی را به بینندگان تلویزیونی معرفی می كند و با لحنی ترغیب كننده ،‌خرید و مصرف آن را به آنها توصیه می كند، پیام رسان است. عوامل و ویژگیهایی كه در پیام رسان، توفیق احتمالی تبلیغ را سبب میشود، عبارتند از:

1- وضع ظاهر: بدون شك ظاهر پیام رسان در قابلیت قبول او از سوی مخاطبان نقش مهمی دارد؛ وضع ظاهر از یك سو شامل لباس و نظم و ترتیب ظاهری است از سوی دیگر جذابیت و زیبایی كه كسب جلب مخاطبان می شود. همچنین تناسب وضع ظاهر با موضوع تبلیغ امری مؤثر است. چنانچه مثلاً برای تبلیغ یك دارو، فردی دارای روپوش سفید كه پزشك بودن او را القای ذهن می كند مناسبتر است یا فردی كه وضع ظاهری او به یك خواننده شبیه باشد.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون , تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون , پروژه بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون , مقاله بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون , دانلود تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.

 
 

 
About 1,060,000 results(0.53 seconds) 
عرضه برترین مقالات و پژوهشهای دانشگاهی،پاورپوینت،کارآموزی،مبانی و پیشینه تحقیق و پرسشنامه و....

تحقیق تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون

bankmaghale.ir/تحقیق-تأثير-تبليغات-بازرگاني-در-فروش-ك/
تحقیق تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون مربوطه به صورت فایل ... شاید قیمت یکی از مهمترین عنصر در آمیخته بازاریابی باشد بسیاری از مصرف ...
خرید آنلاین تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون.
Jan 6, 2017 - دانلود تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون -کامل و جامع. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم ...

تحقیق تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون

bankmaghaleh.ir/تحقیق-تأثير-تبليغات-بازرگاني-در-فروش-ك/
تحقیق تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون. دسته: رشته اقتصاد. فرمت : word ... واژه های کلیدی: تبلیغات، قیمت، اینترنت، تلویزیون، ایجاد انگیزه ...
خرید و دانلود تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون.

دانلود-تحقیق-بررسی-تأثیر-تبلیغات-بازرگانی-در-فروش-كالاهای ...

projeha.filenab.com/tag-دانلود-تحقیق-بررسی-تأثیر-تبلیغات-...
محصولاتی که دارای عبارت 'دانلود-تحقیق-بررسی-تأثیر-تبلیغات-بازرگانی-در-فروش-كالاهای-گوناگون' هستند. بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای ...
تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش کالاهای گوناگون. نشر توسط:admin ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ دراستخدام دیدگاه‌ها برای تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات ...
Dec 1, 2016 - دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بازرگانی در فروش كالاهای گوناگون وارد این صفحه ...
Sabzevar, Razavi Khorasan Province - From your Internet address - Use precise location
 - Learn more   
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,546
  • بازدید ماه : 4,608
  • بازدید سال : 56,208
  • بازدید کلی : 2,238,632