loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 106 یکشنبه 17 بهمن 1395 نظرات (0)

اصول قانون اساسی اصل 28

اصول قانون اساسی اصل 28دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

آغاز عصر علم مكانیك و اختراعات حاصل از آن و انقلاب صنعتی باعث افزایش سرعت و دقت در انجام كارهایی بود كه قبل از آن به وسیله اندام حركتی انسان یا حیوانات انجام می‌شد وسایل نقلیه به‌جای پای انسان، سرعت وی را در پویش مسافت بهبود داد و ابزارها، بازو و دست وی را توان بیشتری بخشید (1)

قیمت فایل فقط 4,800 تومان

خرید

اصول قانون اساسی اصل 28

 

پیش‌گفتار 

چارچوب حقوقی آزادی اطلاعات 

دسترسی به اطلاعات در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات  

دسترسی به اطلاعات دولتی و قانون اساسی 

رویكرد قانونگذار در تصویب قانون جریان آزاد اطلاعات 

طرح اولیه قانون آزادی اطلاعات 

پیش‌گفتار

آغاز عصر علم مكانیك و اختراعات حاصل از آن و انقلاب صنعتی باعث افزایش سرعت و دقت در انجام كارهایی بود كه قبل از آن به وسیله اندام حركتی انسان یا حیوانات انجام می‌شد. وسایل نقلیه به‌جای پای انسان، سرعت وی را در پویش مسافت بهبود داد و ابزارها، بازو و دست وی را توان بیشتری بخشید . (1)با این وصف، هنوز به‌وجود انسان (موجود ذیشعور) برای «كنترل» وسایل و ابزار نیاز است. اختراع اولین كامپیوترها نویدبخش عصری است كه «حضور» انسان برای كنترل -و تفهیم دستورات به- آنچه تاكنون ساخته غیر لازم می شود. سرعت زیاد پردازش، دقت، تراكم دادهها و قابلیت برنامه‌ریزی، همراه با تلفیق و توسعه هوش مصنوعی، و اتصال آن با خطوط ارتباطی سریع، به تدریج جایگزین فرامین انسان می شود. فن آوری جدید اطلاعات اكنون با مغز و اعمال پیچیده آن قیاس می شود، تا اندام حركتی انسان.

انقلاب فراصنعتی، تحولی است كه طریق تجارت، كار، تحقیق، و آموزش بچه‌هایمان را عوض خواهد كرد. منشأ پیدایش جامعه اطلاعاتی پیشرفتهایی است كه فن آوری در سالهای اخیر داشته. پیشرفت در زمینه رقمی كردن (digitaization)، فشردگی داده (compression) و شبكه های پیشرفته ارتباطی.

در بستر جدید فن آوری اطلاعات و ارتباطات، داده و اطلاعات، مواد خام پایه‌ای است و یكی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت محسوب می شود. در عصر مبتنی بر اطلاعات، میزان اطلاعات و مرغوبیت آن تعیین كننده جایگاه ملتهاست. از این نظر شكاف طبقاتی بین دارندگان (the haves) و ندارندگان (the have nots) اطلاعات از مهمترین عوامل تنش ملی و بین المللی است . (2)

در جامعه موسوم به جامعه اطلاعاتی همچون جوامع مرسوم كار، تحقیق، تجارت و تفریح میكنیم اما برای انجام این امور نیازی به تحرك فیزیكی، حضور رو-در-رو، و ثبت اطلاعات در یك واسط كاغذی نیست. در فضای سیبرنتیك اراده انسانها از طریق تپشهای الكترونیكی ظهور خارجی می یابد. اكنون جامعه‌ای مجازی با آثار كاملاٌ واقعی شكل گرفته است. جامعه‌ای كه برای بقا و توسعه باید قانونمند باشد.

در فضای سیبرنتیك, «اطلاعات» باید «جریان» یابد, پس «جریان» «اطلاعات» باید قانونمند باشد. اما قوانین لازم كدام است؟

جامعه اطلاعاتی بر مبانی مالكیتهای فكری، آزادی اطلاعات و حریم خصوصی (privacy) بنا شده و هدف علم حقوق این است كه بین این سه حق معارض تعادلی ایجاد كند. زمان پیریزی قوانین بر نظریه‌ها و روشهای منفرد سپری شده، و علم حقوق بیش از آنكه بخواهد پاسدار حقی مطلق باشد، بر آن است كه بین تمایلات مختلف توازنی به‌وجود آورد. تمایلی كه قبلاً به صورت موردی و استثنا حمایت می‌شد. پلورالیزم حقوقی تنها پاسخ ممكن به جامعه پیچیده امروزی است . (3)

دو عنوان كلی قابل تفكیك راجع به جریان آزاد اطلاعات قابل بررسی است: اول «فن آوری» انتقال اطلاعات، دوم «اطلاعات» جریان یافته در بستر فن آوری.

در اولی مجموعه‌ای از زیرساختها شامل زیرساختهای مخابراتی، شبكه و اینترنت تحت عنوان «ایده خدمات جهانی» و «اصول شبكه‌های باز» بحث می شود. عنوان دوم راجع به اطلاعات موجود در سیستمهای اطلاعاتی است.

بخش دولتی تنها تولید كننده بزرگ اطلاعات در محدوده‌های قانونگذاری، آمار، فرهنگ، اقتصاد، حمل و نقل، تحقیقات و ... می‌باشد از دیدگاه اقتصادی این اطلاعات به كمك فن آوری جدید می‌تواند به واسطه ارزش افزودهای كه بخش خصوصی در آن ایجاد می‌كند به موضوعی برای تجارت تبدیل، و ثروتهای زیادی از طریق ایجاد شغلهای جدید اطلاعاتی تولید شود.

نوع فایل: word

سایز:20.6 KB  

تعداد صفحه:28

قیمت فایل فقط 4,800 تومان

خرید

برچسب ها : اصول قانون اساسی اصل 28 , اصل 28 قانون اساسی , اصل 28 , قانون اساسی , اصول قانون , فن آوری اطلاعات , قانون آزادی , علم مكانیك , تجارت , کار , مخابراتی , شبكه , ینترنت , ایده خدمات جهانی , اصول شبكه‌های باز , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه


Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.
Google
About 3,010,000 results (0.58 seconds)
Search Results
اصل بيست و هشتم - 28 | قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
www.sootak.ir/قانون-اساسی/قانون-اساسی.../اصل-بيست-و-هشتم-28...
Translate this page
قانون اساسی کشور ها · قانون اساسی تایلند · قانون اساسی تاجیکستان · قانون اساسی ایتالیا .... اصل بيست و هشتم - 28 · قانون اساسی - قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
اصل بيست و هشت (28) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران چيست؟
www.porseshkadeh.com › پرسشکده › دسته بندی نشده
Translate this page
اصل بيست و هشت (28) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران چيست؟, پرسشکده: مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران، بانک سوال و جواب فارسی، میان انبوه پرسش و پاسخ های ...
پورتال سامانه قانون اساسی/اصول 177 گانه‌ي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
www.ghanoonasasi.ir/.../home/?.../اصول%20177%20گانه‌ي%20قانو...
Translate this page
اين اصل بر اطلاق يا عموم همه اصول قانون اساسي‌و قوانين و مقررات ديگر حاكم است و .... اصل 28 هر كس حق دارد شغلي را كه بدان مايل است ومخالف اسلام و مصالح عمومي و حقوق ...
[PDF]قانون اساسی
www.emdad.ir/central/asnad/files/ghanoonasasi.pdf
Translate this page
ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﺑﺮاي ﻧﯿﻞ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﻣﺬﮐﻮر در اﺻﻞ دوم، ﻫﻤﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎت ﺧﻮد را ﺑﺮاي .... ﺗﺸﮑﯿﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﺎت و راه ﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﻫﺎ، ﺑﺪون ﺣﻤﻞ ﺳﻼح، ﺑﻪ ﺷﺮط آن ﮐﻪ ﻣﺨﻞ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ اﺳﻼم ﻧﺒﺎﺷﺪ آزاد اﺳﺖ. -28. اﺻﻞ ..... ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻗﻮاﻧﯿﻨﯽ وﺿﻊ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺻﻮل و اﺣﮑﺎم ﻣﺬﻫﺐ رﺳﻤﯽ ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ...
دیوان عدالت اداری :: قانون اساسی
www.divan-edalat.ir/show.php?page=base
Translate this page
اصل ۳. دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه ... این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و ...
اصول قانون اساسی اصل 28 - دانلود پروژه و مقاله - ستاد
nabfile.rzb.3tad.xyz/post495090.html
Translate this page
اصول قانون اساسی اصل 28. پیش‌گفتار. چارچوب حقوقی آزادی اطلاعات. دسترسی به اطلاعات در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات. دسترسی به اطلاعات دولتی و قانون اساسی.
اصل 28 قانون اساسي | کافه حقوق
cafehoghough.com/65648/اصل-28-قانون-اساسي/
Translate this page
Nov 3, 2016 - اصول قانون اساسی در پرتو نظرات شورای نگهبان بررسی اصل بیست و هشتم. برچسب‌ها: اصل 28 قانون اساسی، قانون اساسی، قانون انتخاب شغل ...
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌نبشته
https://fa.wikisource.org/wiki/قانون_اساسی_جمهوری_اسلامی_ایران
Translate this page
Jump to ۷.۲.۷ اصل هفتاد و هفتم‎ - در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تشخیص این امر به ...
اصول قانون اساسی اصل 28 - چهارراه - فایل ناب
chaharrah.filenab.com/product-64544-takgikg.aspx
Translate this page
قیمت فایل فقط 4,800 تومان. خرید. اصول قانون اساسی اصل 28. پیش‌گفتار. چارچوب حقوقی آزادی اطلاعات. دسترسی به اطلاعات در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات.
اصول قانون اساسی اصل 28
simok.ir/product-64544-takgikg.aspx
Translate this page
اصول قانون اساسی اصل 28. پیش‌گفتار. چارچوب حقوقی آزادی اطلاعات. دسترسی به اطلاعات در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات. دسترسی به اطلاعات دولتی و قانون اساسی.
Searches related to اصول قانون اساسی اصل 28

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران pdf

قانون اساسی چیست

تحقیق در مورد قانون اساسی

تاریخچه قانون اساسی ایران

اصل 7 قانون اساسی

اصل 20 قانون اساسی

اصل 30 قانون اساسی

اصل 146 قانون اساسی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Razavi Khorasan Province - From your Internet address - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 246
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 387
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,328
  • بازدید ماه : 2,328
  • بازدید سال : 74,890
  • بازدید کلی : 2,257,314