loading...
دانلود تحقیق و مقاله
فاطمه بداغ آبادی بازدید : 89 شنبه 22 خرداد 1395 نظرات (0)

کتاب ریشه های روانی رفتار کودک

کتاب  ریشه های روانی رفتار کودکدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 120 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 108

هوش را در برابر غریزه و عادت قرار می دهند چه این دو سازگاری ارثی یا کسبی هستند با مقتضیات تکراری ولیکن هوش ، از همان اقدامات کورانه و مبتنی بر آزمایش و خطا بسیار مقدماتی ، آغاز می کند

قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

کتاب  ریشه های روانی رفتار کودک




ناشر : معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی  

تاریخ نشر : چاپ اول 1373

ویراستار : احمد رضئانی – محمود الیاسی

نام کتاب : ریشه های روانی رفتار کودک

مؤلف : روبرت لافون

مترجم : دکتر محمد حسین سروری

قسمتی ازفهرست

1-  هوش چیست

2-  تعریف هوش

3-  تعریف هوش – تعریف تربیتی هوش – تعریف تحلیلی هوش – تعریف کاربردی هوش

4-  تاریخچه مطالعات مربوط به هوش

5-  ارزشیابی هوش

6-  ارزشیابی هنجاری

7-  هوش و سازگاری زیستی

8-  مقام هوش در سازمان ذهنی

9-  ماهیت سازگار کننده ی هوش

10-  استقلال یا اشتقاقات مستقیم

11-  مؤلفه های هوش هیجانی

12-هوش مصنوعی چیست

13-تاریخ هوش مصنوعی

14-  افق های هوش مصنوعی

15-  برای افزایش هوش

16-چگونه هوشی دارید

مقدمه

پدیده هوش بارزترین فعالیت توان ذهنی در بشر می باشد که قدرت سازگاری او را در محیط میسر می سازد.

از نظر فیزیولوژی : هوش پدیده ای است که در اثر فعالیت یافته های قشر خارجی مغز آشکار می گردد و از نظر روانی نقش انطباقی و سازگاری موجود را با شرایط محیطی و زیستی خود بر عهده دارد.

اساس انتقال آن وسیله توارث و از راه ژن ها است ولی عوامل تربیتی در شکوفا شدن آن نقش دارد.

 1-   هوش چیست ؟

هوش عامل مخصوصی نیست که قابل مقایسه با یک ماشین الکتریکی کم و بیش پیچیده و دارای حافظه ای باشد تا در مقابل سؤالاتی که از آن بعمل می آید بصورت اتوماتیک و خودکار پاسخ مشخص داشته باشد .

هوش حاصل عوامل متعددی است که امکان جمع آوری ، گردآوری و کاربرد را به معنی کلمه لاتین legere که مترادف هوش علمی است و همچنین امکان انتخاب تعریف و ایجاد را از کلمه لاتین interlegere که مترادف هوش نظری است فراهم می کند . کلمه هوش پیش از آنکه یک مفهوم علمی دقیق باشد شامل یک مفهوم ساده در موارد استعمال روزانه است .

2- تعریف هوش

کمتر موضوعی در روانشناسی بوده که تا آن اندازه که درباره هوش مطلب نوشته شده است درباره آن نوشته ای بتوان یافت ، با این حال عجیب این است که هنوز تعریفی از هوش که همگان آن را پذیرفته باشند وجود ندارد . تردیدی نیست که مفاهیم مختلف درباره ماهیت هوش بر نظراتی که درباره ی مناسبترین روشها برای ارزشیابی آن ، ثبات یا قابلیت تغییر آن ، و استفاده از آن در پیش بینی رفتارهای دیگر وجود دارد تأثیر می گذارد.

نظرات گوناگون درباره هوش بر این سه مسله متمرکز بوده است . اول، آیا هوش یک کارکرد واحد و تعمیم یافته است ، یا آنکه از مجموعه ای از تواناییهای نسبتاً جدا از هم تشکیل یافته است ؟

اگر هوش یک کارکرد تعمیم یافته باشد یک کودک باهوش باید در تکلیفهای هوشی متفاوت عملکرد خوبی داشته باشد ، و اگر از عوامل جدا از هم تشگیل یافته ، فرد باید بتواند در بعضی تکلیفهای شناختی یا در حوزه هایی معین عملکردی برتر داشته باشد اما در سایرتکلیفهای شناختی عکس این نتیجه عاید شود.

دوم،تاچه اندازه هوش قابل تغییر است ؟آیا این عوامل ارثی است که در درجه نخست رشد هوشی را تعیین می کنند و یا آن که رشد هوشی بیشتر به تجارب یادگیری در محیطهایی که فرد در معرض میزان متفاوتی محرک یا محرومیت قرار می گیرد بستکی دارد؟ سر انجام ،آیا هوش یک سازه ،ویژگی ، توانایی ، یا استعدادی زیر بنایی است که هرگز نمی توان آنرا به طور مستقیم ارزشیابی کرد ،یا آنکه تنها باید آن را بر حسب عملکرد فرد در آزمونهای شناختی خاص نمره ای که او در یک آزمون هوشی خاص تحت شرایطی ویژه می گیرد.

تعریف هوش : به زعم عده ای نظیر کلاپارد و استرن ، هوش یک سازگاری ذهنی است با مقتضیات جدید . بدین ترتیب هوش را در برابر غریزه و عادت قرار می دهند چه این دو سازگاری ارثی یا کسبی هستند با مقتضیات تکراری ولیکن هوش ، از همان اقدامات کورانه و مبتنی بر آزمایش و خطا بسیار مقدماتی ، آغاز می کند.

به عقیده ی بوهلر که ساختهای ذهنی را نیز به سه دسته تقسیم می کند و آن غریزه ، تربیت و هوش است . هوش فقط زمانی ظاهر می شود که فهم ناگهانی دست دهد و حال آنکه آزمایش و خطا به ترتیب و کارآموزی مربوط است.

کوهلر عقیده دارد که : هوش خاص اعمالی است که با بازساخت ناگهانی توام باشند نه کورمال کورمال و آزمایش و خطا .

انواع آزمونهای هوش

تست بینه به عنوان قدیمی ترین آزمون برای سنجش هوش شناخته می شود که آزمون استنفرد – بینه شکل تجدید نظر شده است که به فارسی نیز برگردانده شده است . تست ریون از دیگر آزمونهای هوش است که به لحاظ سهولت اجرا معروف است . آزمون وکسلر که آزمونی پیشرفته برای سنجش ابعاد مختلف هوش است ، آزمون دقیقی است که برای گروهای سنی خردسالان و کودکان و بزرگسالان فرمهای مجزایی دارد .

طبقات هوش

با توجه به نمرات حاصل از اجزای آزمونهای هوشی و تعیین بهره هوشی ، افراد در طبقات مختلفی قرار می گیرند . در طبقه بندی های گذشته افراد دارای هوش پایین در طبقات کودن ، کانا و کامیو قرار می گرفتند . امروزه دیگر این طبقه بندی رایج نیست و از طبقه بندی عقب مانده ذهنی ، بهره هوشی پایین ، متوسط و بالا استفاده می شود .

نوع فایل: word

  سایز:93 kb

 تعداد صفحه:108

قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

برچسب ها : کتاب ریشه های روانی رفتار کودک , دانلود کتاب ریشه های روانی رفتار کودک ، دانلود، کتاب ریشه های روانی رفتار کودک ، دانلود کتاب ، ریشه های روانی رفتار کودک ، تعریف هوش ، فروشگاه اینترنتی کوثر، فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه کوثر ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژو


Google
تقریباً ۵۸۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۹ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید
کتاب ریشه های روانی رفتار کودک - همکاری در فروش فایل ...
stufile.ir/product/25327/کتاب-ریشه-های-روانی-رفتار-کودک/331
کتاب ریشه های روانی رفتار کودک. هوش را در برابر غریزه و عادت قرار می دهند چه این دو سازگاری ارثی یا کسبی هستند با مقتضیات تکراری ولیکن هوش ، از همان اقدامات ...
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود ...
ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=45391
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید انتشارات همگام تاریخ چاپ62/01/01 نوبت چاپ1.
آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید - خانه ...
ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=45390
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید انتشارات همگام تاریخ چاپ61/01/01 نوبت چاپ2.
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود ...
ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=45393
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید انتشارات جانزاده رقعي تاریخ چاپ64/01/01 نوبت چاپ4.
کتاب ریشه های روانی رفتار کودکان || شماره کالا:902
esam.ir/itemView.aspx/902/کتاب-ریشه-های-روانی-رفتار-کودکان.htm
کتاب ریشه های روانی رفتار کودکان. 172 صفحه، نوشته ی روبرت لافون، ترجمه ی دکتر محمد حسین سروری، چاپ 1360. وضعیت کالا: کالای استفاده شده (دست دوم) این کالا ...
آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید ...
www.lib.ir/book/43594439/آنچه-باید-درباره-ریشه-های-روانی-رفتار-کودکان-خود-ب/
مشخصات کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید در کتابخانه سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
کتاب آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار کودکان خود بدانید ...
https://www.gisoom.com/book/.../کتاب-آنچه-باید-درباره-ریشه-های-روانی-رفتار-کود...
کتاب آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار کودکان خود بدانید اثر پی‌یرلوئی‌روبرت لافون، محمدحسین سروری بوده و چاپ 2 آن در سال 1361 توسط انتشارات همگام منتشر ...
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود ...
https://www.gisoom.com/book/.../کتاب-آنچه-باید-درباره-ریشه-های-روانی-رفتار-کود...
کتاب آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید اثر پی‌یرلوئی‌روبرت لافون، محمدحسین سروری بوده و چاپ 6 آن در سال 1377 توسط انتشارات جانزاده ...
آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید
www.tebyan.net/mobile.aspx/index.aspx?pid=14147
۲۳ آبان ۱۳۸۴ ه‍.ش. - آیا ممکن است رابطه ای بین هوش والدین و کودکان برقرار کرد؟ یا بعکس عامل ... ... آنچه باید درباره ریشه های روانی رفتار کودکان خود بدانید. تألیف : روبرت – لافون ... شهر آفتاب تا سال ۱۴۰۰ در اختیار نمایشگاه کتاب. شهر آفتاب تا سال ...
آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار کودکان خود بدانید - ...
dlib.ical.ir/site/catalogue/266184
شناسگر رکورد, : 266184. شماره مدرک کتابخانه مجلس, : ۷۸-۲۶۳۶۷. سر شناسه, : لافون، پی‌یرلوئی‌روبرت، ۱۹۰۵ -. عنوان کتاب, : آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار ...
فهرست کتابهای معرفی شده در تایم - ساعت و تقویم رسمی ایران
www.time.ir/fa/booklist-فهرست-کتابهای-معرفی-شده-در-تایم
کتاب روان درمانی اگزیستانسیال هم راهنمایی برای درمانگران است و هم نوعی درمان به شمار می .... متوجه رفتار انسان گریز خود گردد و مهارت های ارتباطی او برای درمان گر شدن بهبود یابد. .... از نظریه های افلاطون و ارسطو، ریشه گرفتن فرهنگ اروپایی از فرهنگ سامی و هند_اروپایی، ..... آنچه در کودکی گذشته است چه تاثیری بر اراده فرد در آینده دارد؟
آنچه‌ باید درباره‌ ریشه‌های‌ روانی‌ رفتار کودکان‌ خود بدانید - ...
www.faraketab.ir/archive/search/view/id/39719
آنچه‌ باید درباره‌ ریشه‌های‌ روانی‌ رفتار کودکان‌ خود بدانید/ نوشته‌ روبرت‌ لافون‌؛ ترجمه‌ ... اگر متقاضی کتاب هستید، در خواست خود را ارسال کنید تا پس از کسب اجازه از ...
جامعه شناسی و روانشناسی کودک 6 تا 11 ساله - روان شناسی ...
robabnaz.persianblog.ir/tag/جامعه_شناسی_و_روانشناسی_کودک_6_تا_11_ساله
دگرگونی کودک بعد از 6 سالگی (کتاب تغذیه، تربیت و نگهداری کودک/دکتر ... کودک باید بفهمد که تنها به نیروها و غریزه های جسمانی اش تکیه نکند و رفتار با سایر ...
آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار کودکان خود بدانید - ...
centlib.ajums.ac.ir/site/catalogue/79176
عنوان و نام پديدآور, : آنچه باید درباره ریشه‌های روانی رفتار کودکان خود بدانید [کتاب]/ نوشته روبرت لافون؛ ترجمه محمدحسین سروری. وضعيت نشر, : : جان‌زاده، ۱۳۶۳ تهران.
روانشناسی - انواع اختلالات روانی جنسی
sarajahani.blogfa.com/post-160.aspx
برای درمان باید این افراد را مدتها تحت روان درمانی قرار داد تا ریشه های عمیق این مسئله ... رفتار چنین بیماری به کودکان جنس مخالف محدود نمیشود بلکه این رفتارها در مورد جنس ... xualis نوشته ی او اولین کتاب پزشکی در زمینه تمایلات جنسی محسوب می شود .
میگنا - ریشه های حسادت چیست ؟ درمان حس حسادت
www.migna.ir/vdcf.cdjiw6dtegiaw.html
۲۹ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - به طور کلی حسادت رفتار و عمل غیر عادی است که فرد در مقابل عدم موفقیت در ... با توجه به آثار روحي رواني حسادت و مشكلاتي كه اين احساس منفي در روابط بين .... اگر عکس العمل های کودکان را مورد توجه قرار دهیم می بینیم که حسادت با شکل ها و ...... داستان های کوتاه · دانستنی ها · دین و مذهب · فرهنگ و هنر · کتاب · گفتگو.
[PDF]دریافت فایل
www.iranculture.org/UserFiles/Rahbord/Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf
۳ بهمن ۱۳۵۲ ه‍.ش. - مطالب مندرج در فصلنامه، لزوماً بيانگر ديدگاه هاي شوراي عالي ... كتاب. نام و نام خانوادگي مترجم )در آثار ترجمه شده(. محل انتشار: ناشر. مقاله در مجله چاپي: نام ..... روان ساني و رسوخ مشاع گونه در همه عرصه ها و آثار، شئون و امور يك جامعه. ... آيا دين و باورها، اخالق و ارزش ها و افعال و رفتارها، در هر حال بخشــي از فرهنگ اند يا. به شرط ...
روان - اختلالات رفتاری کودکان
www.ravvan.com/fa/content/21200/اختلالات-رفتاری-کودکان
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این کتاب برای تمامی افرادی که با مسائل رفتاری یا روانی کودکان سرو کار ... و چاره کردن مسائل کودکی که دچار «اختلال رفتاری» است، باید ریشه های ...
ریشه‌های روانی یک حیوان آزاری - فرارو
fararu.com/fa/news/263443/ریشه‌های-روانی-یک-حیوان-آزاری
۳ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - متخصصان حوزه علوم رفتاری نیز به ابعاد روانی و اجتماعی حیوان‌آزاری پرداختند ... افزود: معمولا این رفتار ناخوشایند از دوران کودکی در رفتارهای فرد دیده می‌شود؛ ... از این قبیل در رسانه‌های گروهی و حتی کتاب‌های درسی می‌تواند سهمی در کاهش ...
Tabtiz university of medical sciences - دانشگاه علوم پزشکی ...
congress.tbzmed.ac.ir/6child/Archive
مقایسه اختلالات رفتاری در بین بازیکنان بازی¬های رایانه¬ای و سایر کودکان ..... ارایه مدل علی در جهت ریشه یابی آسیب های نو پدید (اینترنت ) با توجه به مولفه های سبك های دلبستگی به والد و .... تاثير روشهای كتاب درماني بر آرامش روانی كودكان و نوجوانان.
توتم و تابو - انسان شناسی و فرهنگ | انسان‌شناسی، علمی‌ترین ...
anthropology.ir/node/8269
با اینکه عده ای از روان شناسان و مخصوصا در دهه های اخیر ،آیزتک و همکارانش به علمی ... فروید برای نیرو ها و قوایی که سبب انگیزش رفتار انسان می شود اصطلاح غریزه را ... کودک از بدو تولد تابع اصللذت است، ولی اصل واقعیت در اثر محیط و به تدریج در او ... برای ورود بحث کتاب توتم و تابو یک نکته ی مهم یاید مطرح شود که برای فهم این ...
همجنس‌گرایی و روان‌شناسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/همجنس‌گرایی_و_روان‌شناسی
عوامل روانی همجنس‌گرایی یکی از سه عامل گرایش جنسی همجنس‌گرایانه است. ... در ادبیات روانشناسی به وجود آمد روانشناسان به دنبال عاملی ذاتی به عنوان ریشه این پدیده بودند. ... مطالعات تازه که با چاپ کتاب‌های آلفرد کینزی با نام‌های «رفتارهای جنسی انسان ... من به این نتیجه رسیده‌ام که رفتار والدین بر انتخاب تمایل جنسی کودکان بسیار ...
بهترین طرز برخورد با آدم های عصبی - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › بهداشت روان
۱ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - پای حرف های بدری السادات بهرامی روان شناس و مشاور خانواده. ... اطرافیان این فرد پرخاشگر چگونه باید رفتار کنند و به او بفهمانند که باید رفتارهای غلط خود را اصلاح کند؟ .... ریشه پرخاشگری را بخشکانیم ... پس باید به کودکان مان بیاموزیم که اگر کسی شما را عصبانی کرد، برای کمتر آسیب دیدن خودتان و آن فرد، به جای ...
خلاصه کتاب چگونه دیگران را روان‌شناسی كنیم
www.isaarsci.ir/family%20folder/familysciart40.htm
انسان طبیعی كسی است كه از انعطاف و كشش روانی نیرومند و هماهنگی برخوردار است. ... و بدبخت حس می‌كنند، معمولا تمام محبت و توجه خود را به كودك خود اختصاص می‌دهند. ... مهمترین علامت تضادهای درونی، تناقض و عدم هماهنگی در رفتار، حالت‌ها و احساسات و ..... گوردن آلپورت محقق نامدار در كتاب « طبیعت آدم‌های خشك» ثابت می‌كند كه ریشه روانی این ...
وب سایت رسمی انتشارات فراروان
fararavan.com/
اسکیزوفرنیا یک بیماری واقعی و با ریشه های جسمی و پزشکی در زمینه های ارثی و بیوشیمیایی ... البته این بیماری، نظیر همه ی بیماری های روانی، تک علتی نیست و عوامل روانی، اجتماعی و فرهنگی در ... موضوع اصلی کتاب حاضر نبض خوانی در آیوروداست. .... انجمن بین المللی تحلیل رفتار متقابل · خانه کتاب ایران · سایت کتابخانه ملی ...
[PDF]فهرست توصيفي كتاب هاي آموزشي مناسب و مرتبط با برنامة ...
www.roshd.ir/MainPage/Others/moallem/book%20introduction/5563_orig.pdf
برنامه توليد كتاب نامه هاي رشد در دوره آموزش و پرورش كودكان استثنایی ..... آموزش کودکان استثنایی ریشه های تاریخی عمیقی دارد و این بیانگر دامنه نیازهای این چکيده: ... رفتار درمانگری، روان شناسی بالینی، کودکان مشکل دار * كلمات كليدي: امروزه حیطه ...
خبرگزاری فارس - ریشه‌های روانی یک حیوان آزار
www.farsnews.com/13941203000845
۳ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... ریشه‌های روانی حیوان آزاری گفت: این رفتار ناخوشایند از دوران کودکی در ... این قبیل در رسانه‌های گروهی و حتی کتاب‌های درسی می‌تواند سهمی در کاهش ...
پروژه و مقالات روانشناسی
psychologyprojrct.samenblog.com/
بررسی رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان ...... کودک لوحی سفید یا کتابی نانوشته می باشد که پس از تولد، به اندازه یک دنیا می تواند ..... گران در این زمینه، از عوامل رفتاری به سوی ریشه های شناختی معطوف گردیده است.
بيماري وسواس(از ابتلا تا درمان) - بیتوته
www.beytoote.com/health/malady-remedy/obsessed-disease-treat-infection.html
رفتار وسواس فکری -عملی غیر قابل تشخیص درمعاینات بالینی .... ۳- تحقیر کودک:عده اى از بیماران وسواسى کسانى هستند که دائما این عبارت به گوششان خورده است .... بیماران را گاهى لازم است که در مؤسسات روان پزشکى و گاهى هم در بیمارستان ها به طرق ... بیماری وسواس چون دارای ریشه های هورمونی است و با فعالیت های هورمونی بدن نیز در ...
علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن
vista.ir/article/.../علل-و-عوامل-پیدایش-آسیب-های-اجتماعی-و-راه-های-پیشگیری-از-آن
در واقع، آسیب شناسی اجتماعی مطالعه و ریشه یابی بی نظمی ها، ناهنجاری ها و آسیب هایی ... از جمله ملاك های تشخیص رفتار نابهنجار، روش توزیع فراوانی خصوصیات متوسط .... این دسته از عوامل معطوف به عدم تعادل روانی، شخصیتی و اختلال در سلوك و رفتار ..... تأثیرپذیری فرد از دیگران در سنین كودكی و جوانی بیش از زمان های دیگر و سایر ...
اختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکان
farbodmofidi.persianblog.ir/
۱۰ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - استرس : استرس در لغت به معنای فشار است و مباحث روان شناسی به فشار ... یکی از دغدغه ها و نگرانی های کودک والدین و دندان پزشک ترس و اضطراب کودک از ... که اگر مثلا عملیات یاداوری باشد کودک اشکالی را که قبلا در کتاب دیده به یاد می اورد . ..... برای پی بردن به ریشه های مشکل کودک وقت بگذارید و با آنها حرف بزنید.
دانلود سخنرانی روانشناسی
www.ravanshenasi.info/
دانلود سخنرانی دکتر فرهنگ شاهین فرهنگ با ترکیب کردن یافته های روان شناسی و آموزه های دینی به عنوان فردی بسیار قوی در ... دانلود کتاب موفقیت دکتر فرهنگ ... آیا می دانید که ۸۰ درصد از طلاق های ایران ریشه در مشکلات جنسی دارند؟ ... با بچه ای که دچار انحراف جنسی شده چگونه رفتار کنیم؟ .... دانلود سمینار مسائل جنسی کودک و نوجوان.
حسادت و ریشه های روانی آن از دیدگاه روان شناسی و روایات | آرمان ...
armanemahdaviyat.ir › علمی
۲ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - حسادت و ریشه های روانی آن از دیدگاه روان شناسی و روایات ... در کتاب تفسیر نمونه جلد ۲۷ ص ۴۶۴ در توضیح آیه «و مِن شَرِّّ حاسدٍ إذا حَسَدَ» چنین می خوانیم:.
Ravanpajoh - اختلال های رفتاری کودکان
www.ravanpajoh.com › کتابخانه › کتاب ها
ريشه‌هاي افت تحصيلي · بيماران اعصاب و روان مي‌توانند بچه‌دار شوند؟ ... مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان نیز نتیجه اجتناب ناپذیر فقر و بیماری و جهل و بدرفتاری ... این کتاب رئوس مسائل مربوط به اختلال های عاطفی- رفتاری کودکان، روش های تشخیص و ...
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
8 - اثربخشی درمان گروهی شناختی - رفتاری (CBGT) ، مبتنی بر الگوی هافمن بر ادراک از .... 91 - آزمون‌های ریشه واحد در مدل‌های ARMA از مرتبه نامعلوم - نویسنده: نصراصفهانی، مهرناز .... 143 - آموزش کلمات و ساختار های زبان انگلیسی به کودکان ایرانی از طریق ..... 296 - اثر بخشی روان درمانی گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی برکاهش اضطراب امتحان و ...
روانشناسی کودکان - کتاب سبز
ketabesabz.com/tag/روانشناسی-کودکان
دانلود کتاب های مرتبط با روانشناسی کودکان. ... تکانشگری یک عامل رایج در بسیاری از اختلالات روانی است ازجمله اختلال بیش فعالی توام با ... آموزان و دانشجویان ) است اهداف این مقاله ارایه ریشه های زیست شناختی، جامعه شناختی و. ... برچسب‌ها: روانشناسی کودکان، تربیت کودکان، تربیت فرزدندان، رفتار با کودکان، داشتن فرزندی مودب.
همه چیز درمورد رفتار های کودکان بی قرار - مجله پزشکی دکتر ...
www.hidoctor.ir/16932_همه-چیز-درمورد-رفتار-های-کودکان-بی-قرار.html/
۹ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - گاهی نیز این بیقراری ریشه مادرزادی دارد و طفل از یک بیماری عصبی رنج ... های خانوادگی در حضور آنها سبب می شود که آرامش روانی کودکان برهم خورده و ...
علت بیش فعالی کودکان، شناخت و درمان آن - بولتن نیوز
www.bultannews.com/fa/news/136879/علت-بیش-فعالی-کودکان-شناخت-و-درمان-آن
احتمالا این کودکان در بخش های مربوط به توجه و تمرکز در مغز دچار نقس جزئی هستند. ... والدین باید به رفتار کودکان خود دقت داشته باشند و تنها در صورتی که مجموعه از این نشانه ها را ... لطف کنید چند کتاب برای درمان بیش فعالی کدکان معرفی کنید. ...... مادرش داره روانی میشه نمیدونم چکار کنم , حالا دیگه بیشتر برای خانومم نگرانم تا پسرم
بازی درمانی و درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان - کتاب هدهد
hodhod.com/blog/play-therapy-for-children
۲۱ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بازی درمانی و درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان ... و پرخاشگری که ریشه در احساسات و هیجانات کودک، سازگاری او با محیط و مواردی ... لینک های جالب.
بهترین راه برای فراموش کردن یک مقطع زمانی از زندگی با همه ...
www.soalcity.ir/node/318
۲۳ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بسیاری از خاطرات دوران کودکی منشأ رفتارهای دوره های بعدی هستند که ... مراحل: معمولاً انسان ها از خاطرات خوب خود در صورت (سلامت روان) لذت برده و از خاطرات منفی فرار می کنند. ...... آثاری که شما را به یاد او می اندازد از قبیل نوشته، جزوه، کتاب، عکس و. .... تحویل گرفتن و توجه جنس مخالف به شما ریشه در دوران کودکی و برآورده ...
روانشناسی عمومی - فصل 11 اختلال های رفتاری
gpsychology1.blogfa.com/post/2
درفصل اول كتاب وقتي از زمينه هاي مورد مطالعه روانشناسي صحبت مي كرديم به اختلالهاي رفتاري نيز .... اين نيروها در عقده ها،احساسهاي خود كم بيني،وسواسها و اضطرابها ريشه دارد بنا به گفته ي ... عدم تعادلهاي كودكي،هم نشانه هاي رواني و هم نشانه هاي جسمي دارند.
ریشه و بنیان تربیت کودک
tasalamati.com/e/jbmY4/
والدین با دقت و وسواس تربیت کودک را پی گیری می کنن غافل از آنکه طبیعت و ذات ... یک متخصص ژنتیک رفتار با انتشار کتاب جدید خود با عنوان «هیچ دو نفری ... طبیعت انسان عامل و ریشه ای برای فردیت وی است و سیستم های روانی و مغزی که ما در ...
شیوه های اصلاحی رفتار کودکان و نوجوانان در فرهنگ اهل بیت(ع)
www.hawzah.net/.../شیوه-های-اصلاحی-رفتار-کودکان-و-نوجوانان-در-فرهنگ-اهل-بیت(...
رفتار اصلاح گرایانه آن مرد الهی برگرفته از آموزه های تربیتی اهل بیت(ع) است. ... برای آگاهی بیشتر والدین و مربیان، برخی از علل و ریشه های لغزش در کودکان و .... پیامبر اکرم(ص) برخی از نیازهای فرزندان را اینگونه بیان کرد: آموزش کتاب خدا، یاد دادن ... شایسته است روح و روان کودک را از اندیشه های سالم و جنبه های مثبت زندگی، از آگاهی ...
چگونه کودکانی با شخصيت تربيت کنيم؟ - سایت فکرنو
fekreno.org/articlefekreno/arfek343.htm
بسياری از والدين پيوسته می پرسند رفتار مناسب با کودک بايد چگونه باشد تا شخصيت ... را که الهام گرفته از احاديث ائمه طاهرين عليهم السلام و گفته های روان شناسان است. .... پدر و مادر، آگاه و خشنود می سازد و هم درخت مهر را در وجود کودکان ريشه دار می کند.
چگونه از فرزند خود يك نابغه بسازيم - سایت فکرنو
www.fekreno.org/ARFEK76.HTM
اين مقاله خلاصه اي از كتاب چگونه از فرزند خود يك نابغه بسازيم نوشته ... با تقويت خود دوستي و اعتماد به نفس در كودك زمينه هاي آزاد شدن توان بالقوه بسيار مهم يعني .... طبق نظريه روان شناسان كودك ،روند رشد ذهني كودك تا قبل از سن شش سالگي به نحو .... و رفتاري كهنه باشيد ،فرزندتان هرگز از نشان دادن خلاقيت هاي خود هراس نخواهد داشت .
[DOC]لیست کتابهای فارسی دانشکده پزشکی - صفحه اصلی معاونت ...
research.abzums.ac.ir/Portal/file/?72544/ليست-کتابهاي-فارسي-دانشکده-پزشکي...
پ‍س‍ون‍ده‍ا ، پ‍ی‍ش‍ون‍ده‍ا و ری‍ش‍ه‌ ه‍ای‌ ل‍غ‍ات‌ رای‍ج‌ در پ‍زش‍ک‍ی‌ و رش‍ت‍ه‌ه‍ای‌ واب‍س‍ت‍ه‌, م‍ح‍م‍د رض‍ا م‍زی‍ن‌, آث‍ار س‍ب‍ح‍ان‌, ۱۳۸۶ ... اخ‍لاق‌ پ‍زش‍ک‍ی‌ و س‍وء رف‍ت‍ار ح‍رف‍ه‌ ای‌, م‍ن‍ص‍ور اش‍رف‍ی‌, دان‍ش‍گ‍اه‌ ع‍ل‍وم‌ پ‍زش‍ک‍ی‌ وخ‍دم‍ات‌ .... ک‍ت‍اب‌ ج‍ام‍ع‌ CPR در ب‍ال‍غ‍ی‍ن‌, م‍لاح‍ت‌ ن‍ی‍ک‌ روان‌ م‍ف‍رد, ن‍ور دان‍ش‌, ۱۳۸۰ ... ت‍غ‍ذی‍ه‌ ک‍ودک‌ و ن‍وج‍وان‌ در س‍لام‍ت‌ و ب‍ی‍م‍اری‌, ت‍ال‍ی‍ف‌: روی‍ا ک‍ل‍ی‍ش‍ادی‌, دان‍ش‍گ‍اه‌ ع‍ل‍وم‌ ...
ریشه های خشونت | دکتر محمدرضا سرگلزایی
www.drsargolzaei.com/Article-More.aspx?id=213&title=ریشه%20های%20خشونت...
برای مثال فروید در تحلیل روانکاوانه ای از کتاب "قاضی پل شربر" ، خصومت او نسبت ... خشونت رفتاری جبرانی است برای این که فرد به خودش و دنیا ثابت کند در موضع قدرت ... هر چه کودکی در فضای امن تری رشد کند تمایل او به خشونت کمتر می شود. ... سهراب به ریشه های روانی خشونت می پردازد و شاملو به ریشه های اجتماعی اش و هر دو درست ...
گفتگو با دکتر علی بابایی زاد( روانشناس) - تاریخ ... - ...
www.tv4.ir/index.php/ordibehesht-content/10184-14-1393
در این کتاب با مجموعه ای از مقالات و نوشته ها روبرو هستیم که یپش نویس زندگی ما را بررسی می کند. آقای جیمزآلن بخش های روان شناسی کودکان را بررسی کرده است .جیمز آلن که یک ... آنها طی آموزش ها و تربیت شان و اصولا آنچه که هستند بدون اینکه حرف بزنند، دنیا را به ما نشان می دهند. یک نوزاد با .... کاغذ ریشه ی طبیعی دارد. ما خودمان را با ...
با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسر عصبانی رفتار ...
mehrkhane.com › صفحه نخست › اجتماعی
در این مقاله ما حرف های درگوشی را با برخی خانم ها مطرح می کنیم . .... کتاب "همسرداری" نوشته ایه الله ابراهیم امینی را تهیه و مطالعه کنید و به دستورات آن همسرتان ..... ولي هميشه به جد و ابادش فحش ميده بعد من كاري ندارم ها ولي مثل سگ هار رواني به من گير ..... شما باشه،ولی اگه این رفتارها ریشه در دوران کودکی و نحوه ی تربیتش داشته باشه تغییر ...
[PDF]تربیت بدون خشونت(کودک آزاری از نظر فقه شیعه) - Unicef
www.unicef.org/iran/fa/CP-Farsi.pdf
را به عمل خواهند آورد تا از کودک در برابر کلیه اشکال خشونت جسمی یا روانی،. صدمه یا آزار، بی توجهی یا ... ریشه های خشونت علیه کودکان. در خانواده بسیارند. ... امیدواریم که خوانندگان این کتاب از رهنمودهای مذهبی در زمینه بهترین راه های. پرورش کودک استفاده ...

    روانشناسی کودک‏
    تبلیغwww.elearnpars.org/‏

    در کمترين زمان مدرک معتبر بگيريد. قابل استعلام بين المللي03136296166

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8202
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 187
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 569
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 910
  • بازدید سال : 65,048
  • بازدید کلی : 2,247,472